Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Hasiči pořádně naštvali Česko, dali návod lupičům

Hasiči pořádně naštvali Česko, dali návod lupičům

Foto: Pixmac

Hasiči před časem zveřejnili zprávu o tom, že vyvinuli unikátní systém, který jim pomůže dostat se do zamčených bytů skrz plastová okna. Češi se teď ale bojí, že tak dali návod lupičům.

Sokolovští hasiči vyvinuli nářadí, díky němu při výjezdech nemusejí rozbíjet okna a dveře. Stačí několik plíšků, sprej a palice. Do domu se pak dostanete během několika vteřin. Okno navíc zůstane neporušené.

Lidem se tak mají ušetřit peníze. Oprava oken poškozených násilným vstupem do budovy totiž stojí tisíce korun. Jenže patent má i své odpůrce.

"Zatímco policie nabádá lidi, aby si dobře chránili majetek, hasiči naopak zcela veřejně na webu propagují, jak se lze bez naprostého poškození dostat přes uzavřené plastové okno do nemovitosti pomocí dvou plechů a kladiva," zlobí se pan Navrátil.

Muži vadí hlavně to, že se po případné krádeži tímto způsobem bude pojišťovně a policii těžko dokazovat, že dveře nebo okna byla správně zavřená.

"Toto video mělo být zřejmě určeno jen pro školení hasičů, když by byli přivoláni k potížím. Jenže nejen to, že ho někdo zveřejnil, celá sada se dá veřejně koupit i na internetu," dodává Navrátil.

Podle hasičů je ale nářadí určené pouze pro záchranáře a pro specializované firmy zaměřující se na zámečnickou činnost. "Pokud nejste členem IZS nebo nemáte IČO na příslušnou živnost," není možné si sadu zakoupit," vyplývá z internetových stánek, na kterých je možné sadu koupit za necelé tři tisíce.

Témata:  hasiči

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy