S přibližujícími se volbami do Poslanecké sněmovny budeme čím dál více masírováni kampaní politických stran. Kampaň se však podle všeho vloudí i do bloku reklam, jak upozorňuje americký novinář Erik Best.
Deník Mladá fronta Dnes upozornila o víkendu na výhodu, kterou bude mít majitel uvedeného deníků, řady dalších periodik a majitel Agrofertu Andrej Babiš. Ten se bude se svojí stranou ANO ucházet o křesla ve sněmovně v předčasných volbách. V reklamě na své Vodňanské kuře se totiž podle podnikatele objeví předseda ANO vedle hokejové hvězdy Jaromíra Jágra.
„Zákon o audiovizuálních mediálních službách 132/2010 Sb. Zakazuje uveřejňovat obchodní sdělení politických stran a hnutí, nicméně Babiš tvrdí, že kuřecí spoty dostaly požehnání od právníků," uvádí Best na serveru fsfinalword.cz.
Podle Besta tato situace může připomínat situaci v USA, kde Nejvyšší soud umožnil financování kandidátů ze strany korporací. Ve Spojených státech vznikly „superkomise" (PAC), které podporují jednotlivé kandidáty, ale bez spolupráce s kandidátem.
„Babiš půjde o krok dál. Babiš byznysmen prakticky přemění svou kuřecí firmu v Super PAC, který bude propagovat Babiše politika," dodává Best.
Témata: Andrej Babiš
Související
22. října 2024 9:56
21. října 2024 9:23
28. září 2024 20:49
3. září 2024 11:42