Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Důchodci budou v Pardubicích jezdit od září v MHD bezplatně

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Seniorům nad 70 let bude v Pardubicích od 1. září stačit pro jízdu MHD jen občanský průkaz, jezdit budou zdarma. Od loňského září už město zlevnilo seniorům roční jízdné na symbolických 30 korun. ČTK to řekl ředitel dopravního podniku Tomáš Pelikán.

"Cestující nad 70 let budou mít od 1. září přepravu bezplatně, nárok na bezplatnou přepravu budou prokazovat občanským průkazem," řekl Pelikán.

Pardubice zlevnily loni před volbami seniorům roční jízdné na symbolických 30 korun, s podmínkou, že si pořídí za 130 korun Pardubickou kartu. Předtím platili 430 korun za rok. Skutečné roční náklady jsou 830 korun, město rozdíl dopravnímu podniku doplácelo a bude dál doplácet.

Senioři, kteří už mají Pardubickou kartu a na ní aktivovaný Seniorpas, ji mohou nadále používat jako elektronickou peněženku pro platbu jednotlivého jízdného, pokud budou chtít zaplatit jízdenku někomu dalšímu. S Pardubickou kartou lze také platit jízdné v hradecké MHD. Karta není vratná, dodal Pelikán.

Podle statistik dopravního podniku si 9500 lidí pořídilo Seniorpas a jezdilo za 30 korun ročně. Ne všichni měli roční jízdenku, cestující nad 70 let mají i Pardubickou kartu s nabitým kreditem a kupují si zlevněné jízdenky. Obě skupiny čítají dohromady kolem 13.000 lidí.

"Město nám bude platit ztrátu za Seniorpasy a ztrátu za zlevněné jízdné," řekl Pelikán. Ztráty dopravní podnik bude teprve počítat, jen za Seniorpasy to bude nejspíš deset milionů korun, dodal Pelikán.

Témata:  důchodci MHD jízdné

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy