Jak se vyvíjí zážitkový byznys. Co je hitem letošní sezóny?

Jak se vyvíjí zážitkový byznys? Hitem letošní sezóny se staly lety horkovzdušným balónem. Ve společnosti Zážitky.cz, která je v tuzemsku jedním ze tří nejvýznamnějších zprostředkovatelů zážitků, meziročně narostly jejich prodeje více než o 100 %. Balónové lety se tak dotahují na dlouhodobě nejoblíbenější zážitky, jako jsou létání ve větrném tunelu, jízda ve sportovních autech nebo zážitky vojenské.

Ilustrační fotografie
reklama

„Trend je jasný – Češi milují zážitky a jsou ochotni za ně utratit čím dál větší částky. Balónové letenky vyjdou v porovnání s létáním v tunelu na dvojnásobek, ale nárůst poptávky je natolik razantní, že jsme se rozhodli nechat si vyrobit vlastní balón v hodnotě přesahující milion korun. V tuto chvíli nepochybuji, že se nám investice vrátí,“ uvádí majitel společnosti Zážitky.cz Jan Hájek a doplňuje: „Zatímco ještě loni jsme realizovali v průměru 20 letů za měsíc, tuto sezónu je to kolem 50 a příští rok podle mě budeme atakovat stovku. To by znamenalo 400procentní nárůst proti roku 2016.“

Letos poletí balónem každý tisící Čech

Nárůst zájmu potvrzuje i největší český provozovatel komerčních balónových letů, společnost PromoAir, jejíž flotila čítá 18 balónů: „Odhaduji, že v letošním roce v České republice poletí balónem 10 tisíc lidí. Naše společnost jen do konce září realizovala zhruba 600 letů, jejichž posádku tvořilo v průměru šest lidí. To je 3600 lidí jen v našich balónech a čtvrt roku je stále ještě před námi,“ komentuje aktuální trend majitel firmy Pavel Božoň.

Menší balon, větší zážitek

Balónové lety se obecně dělí na lety v malých koších (5-12 osob) a velkých koších (15-24 osob). „Naše firma na rozdíl od konkurence sází na malé balóny, kde je zážitek mnohem autentičtější. Vedle jedinečného výhledu klienti oceňují především nečekaný klid, který létání ve velké skupině často nenabídne. I proto jsme si nechali vyrobit balon pro 5 osob, který často využíváme pro romantické lety ve dvou,“ přibližuje Jan Hájek.
Lety balonem dlouhodobě bodují jako vánoční dárky. „Prodeje každoročně kulminují v prosinci. V porovnání s ostatními měsíci jde obvykle až o 300procentní nárůst. Letos jsme již s koncem září dosáhli hodnoty za celý rok 2016, kdy jsme prodali balónové letenky v hodnotě 1,2 milionů korun. Před Vánocemi tudíž očekáváme rekordní tržby. Odhaduji, že bychom za celý rok mohli prodat až 1000 letenek v celkové hodnotě 3,5 milionu korun,“ uzavírá Jan Hájek.

Doporučujeme

Související:

Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky