K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Jak se vyvíjí zážitkový byznys. Co je hitem letošní sezóny?

Jak se vyvíjí zážitkový byznys? Hitem letošní sezóny se staly lety horkovzdušným balónem. Ve společnosti Zážitky.cz, která je v tuzemsku jedním ze tří nejvýznamnějších zprostředkovatelů zážitků, meziročně narostly jejich prodeje více než o 100 %. Balónové lety se tak dotahují na dlouhodobě nejoblíbenější zážitky, jako jsou létání ve větrném tunelu, jízda ve sportovních autech nebo zážitky vojenské.

Diskuse: 0

Ilustrační fotografie
reklama
Karolína Plíšková se tajně vdala! - anotační obrázek
Karolína Plíšková se tajně vdala!

„Trend je jasný – Češi milují zážitky a jsou ochotni za ně utratit čím dál větší částky. Balónové letenky vyjdou v porovnání s létáním v tunelu na dvojnásobek, ale nárůst poptávky je natolik razantní, že jsme se rozhodli nechat si vyrobit vlastní balón v hodnotě přesahující milion korun. V tuto chvíli nepochybuji, že se nám investice vrátí,“ uvádí majitel společnosti Zážitky.cz Jan Hájek a doplňuje: „Zatímco ještě loni jsme realizovali v průměru 20 letů za měsíc, tuto sezónu je to kolem 50 a příští rok podle mě budeme atakovat stovku. To by znamenalo 400procentní nárůst proti roku 2016.“

Letos poletí balónem každý tisící Čech

Nárůst zájmu potvrzuje i největší český provozovatel komerčních balónových letů, společnost PromoAir, jejíž flotila čítá 18 balónů: „Odhaduji, že v letošním roce v České republice poletí balónem 10 tisíc lidí. Naše společnost jen do konce září realizovala zhruba 600 letů, jejichž posádku tvořilo v průměru šest lidí. To je 3600 lidí jen v našich balónech a čtvrt roku je stále ještě před námi,“ komentuje aktuální trend majitel firmy Pavel Božoň.

Menší balon, větší zážitek

Balónové lety se obecně dělí na lety v malých koších (5-12 osob) a velkých koších (15-24 osob). „Naše firma na rozdíl od konkurence sází na malé balóny, kde je zážitek mnohem autentičtější. Vedle jedinečného výhledu klienti oceňují především nečekaný klid, který létání ve velké skupině často nenabídne. I proto jsme si nechali vyrobit balon pro 5 osob, který často využíváme pro romantické lety ve dvou,“ přibližuje Jan Hájek.
Lety balonem dlouhodobě bodují jako vánoční dárky. „Prodeje každoročně kulminují v prosinci. V porovnání s ostatními měsíci jde obvykle až o 300procentní nárůst. Letos jsme již s koncem září dosáhli hodnoty za celý rok 2016, kdy jsme prodali balónové letenky v hodnotě 1,2 milionů korun. Před Vánocemi tudíž očekáváme rekordní tržby. Odhaduji, že bychom za celý rok mohli prodat až 1000 letenek v celkové hodnotě 3,5 milionu korun,“ uzavírá Jan Hájek.

Diskuze: Jak se vyvíjí zážitkový byznys. Co je hitem letošní sezóny?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související:

reklama

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Zobrazit: mobil | klasicky