Prodejce oděvů Primark od pandemie výrazně zvýšil tržby, kvůli inflačním tlakům však bude nucen zvýšit ceny u některých produktů z kolekce pro podzim a zimu. Oznámila to dnes britská společnost Associted British Foods, která je mateřským podnikem Primarku. Vedle něj vlastní i potravinářské a zemědělské podniky.
Očištěný provozní zisk AB Foods se za fiskální pololetí téměř zdvojnásobil na 706 milionů liber (20,5 miliardy Kč). Tržby se zvýšily o 25 procent na 7,88 miliardy liber. Tržby i zisk se tak vrátily na úroveň před pandemií. Pololetí skončilo 5. března.
K lepším výsledkům pomohlo, že všechny obchody Primarku zůstávají otevřené, s výjimkou krátkého výpadku v Rakousku a Nizozemsku. Ve srovnatelném období předchozího roku byly naopak obchody v Británii a v Evropě dlouhodobě zavřené. Tržby samotného Primarku se zvýšily o 59 procent na 3,5 miliardy liber.
Firma uvedla, že inflační tlaky jsou nyní tak vysoké, že není schopna je kompenzovat úsporami. Primark, který loni v červnu otevřel obchod i v centru Prahy, tak musí zvýšit ceny.
Primarku, který je známý hlavně nízkými cenami, uškodila koronavirová omezení v Evropě více než konkurentům, protože mu chybí internetový obchod. Firma už letos oznámila, že plánuje zrušit 400 pracovních míst, aby snížila náklady. Tržby se v Británii a v Irsku silně zotavují, na kontinentě však návštěvnost spotřebitelů zůstává slabší a návrat k běžnému výkonu tam potrvá déle.
Řada obchodníků již varovala, že bude muset zvýšit ceny, protože jim rostou náklady na vše - od energií až po obaly a pracovní sílu. AB Foods dodala, že za celý fiskální rok čeká vyšší pokles marží u svých potravinářských produktů, než doposud předpokládala, a to kvůli vyšším cenám surovin, komodit, energií a obecně v dodavatelském řetězci.
Témata: Primark
Související
8. září 2024 11:44
17. června 2021 14:58
13. července 2020 14:10
27. října 2019 19:30
27. února 2019 12:44