Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Koronavirus: Hrozí krach výstavářského odvětví. Výstaváři budou žádat o pomoc vládu

Veletrhy Brno
Veletrhy Brno
Foto: Veletrhy Brno

České výstavářské firmy přijdou kvůli rušení zahraničních veletrhů kvůli koronaviru o 450 milionů korun, krize tohoto průmyslu se dotkne desítek tisíc lidí. Výstaváři budou žádat o pomoc vládu. Po jednání krizového svazu Asociace výstavářských firem ČR (AVF), která zastupuje stovku firem, to novinářům řekl jeho předseda Jiří Carda.

"Situace je pro velkou část našeho sektoru likvidační. Za poslední týden bylo v zahraničí zrušeno přes 100 akcí, na kterých měli zakázky. Je to jako když zpomalíte ze stovky na nulu, jako když narazíte do zdi," konstatoval Carda.

Zdůraznil, že propad odvětví nenastal zaviněním majitelů firem, že na podobnou situaci se nedá připravit. "Je to ale prakticky likvidace celého odvětví, jaro je vrcholem naší výstavářské sezony," dodal Carda.

Výstavářství je podle něj exportní obor, který zaměstnává desítky tisíc lidí. "Chceme se obrátit o pomoc na vládu, budeme žádat o pomoc hlavně pro naše lidi. Pravděpodobně budeme požadovat podporu na mzdy případně odklad splátek daně z příjmu případně odklad plateb zdravotního a sociálního pojištění," dodal Carda.

V poslední době byly zrušeny například veletrh cestovního ruchu ITB Berlín, veletrh mobilních technologií MWC v Barceloně, knižní veletrh v Lipsku nebo mezinárodní řemeslnický veletrh v Mnichově.

Posunutí termínu veletrhů oznámily i Veletrhy Brno, které odložily konání veletrhu Techagro o rok, veletrh Opta se pravděpodobně přesune na podzimní termín, pořadatel Terinvest zrušil letošní veletrh Amper. Důvodem jsou opatření kvůli koronaviru, která přijaly zahraniční firmy tvořící hlavní část vystavovatelů.

Témata:  Koronavirus COVID-19 výstavy výstaviště

Související

Aktuálně se děje

17. října 2025 16:01

Shein chce po skandálech zlepšit image. Přísné kontroly mají zachránit jeho cestu na burzu

Svět retailu je plný přísných zákonů a regulatorních požadavků – a v případě fast fashion (rychlé módy) to platí dvojnásobně. Jedním z lídrů tohoto segmentu je čínský Shein, který se do popředí dostal díky levnému oblečení a agresivnímu marketingu. Jeho rychlý růst však provázely kontroverze, obvinění z obcházení zákonů a stamilionové pokuty.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy