Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Drogerie dm získala v Německu anticenu Zlatý kůl v plotě

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Řetězec dm drogerie markt, který podniká i v České republice, získal v Německu anticenu Zlatý kůl v plotě. Jejím tvůrcům se zdá, že firma balením produktů podporuje genderová klišé. Na svém webu o tom píše týdeník Der Spiegel.

Jeden sprchový gel v růžové, jeden ve světle modré. Musí tento výrobek barvou odpovídat pohlaví toho, kdo ho použije? Podle sdružení z Bonnu, které za anticenou udělovanou od roku 2017 stojí, je to zbytečné. Jejím udílením chce přispívat k "podpoře svobody volby nad rámec omezujících stereotypů".

Drogerie dm se do hledáčku sdružení dostala proto, že podle jeho zjištění cílí řadu výrobků na určité pohlaví. Začíná to prý už u malých dětí.

"Řekněte nám, co má vaše dítě mezi nožičkami, my vám řekneme, jaké má používat dudlíky, hadříky, láhve na pití a bryndáčky." Takto podle sdružení dm omezuje rodiče.

Společnost se proti výtkám iniciátorů anticeny ohradila. Některé z kritizovaných produktů podle ní už v nabídce delší dobu nejsou. Ředitelka Kerstin Erbeová k tomu řekla, že firma zákazníkům vždy doporučuje, aby se rozhodli pro takový výrobek, ze kterého mají oni a hlavně děti nejlepší pocit.

Firma také na svou obranu uvedla, že se řídí potřebami zákazníků: "Například u kojeneckých a dětských produktů jsme zjistili, že většina našich zákazníků chce, aby dívky a chlapci měli známé barevné schéma a design." Sortiment samozřejmě zahrnuje také produkty "v genderově neutrálních barvách", dodává dm.

V roce svého vzniku získaly anticenu Zlatý kůl v plotě čítanky pro dívky (s poníky a princeznami) a pro chlapce (s piráty a policisty).

Témata:  dm drogerie gender

Aktuálně se děje

28. května 2024 12:00

27. května 2024 11:26

26. května 2024 11:09

Evropské banky v Rusku vícenásobně navyšují své tamní zisky, ovšem díky Putinově válečné ekonomice

Dny Raiffeisenbank v Rusku jsou zřejmě sečteny. Vláda USA nyní „Rajfce“ hrozí, že ji odpojí od dolaru, pokud by z Ruska neodešla. Přitom na hrubém zisku celé rakouské nadnárodní skupiny Raiffeisen Bank International, působící i v Česku, se ruský trh podílí z více než 50 procent; od invaze Ruska na Ukrajinu dále narostl. Hrozba USA ale zřejmě banku přiměje prodat svůj ruský majetek, čítající v přepočtu zhruba 120 miliard korun, za symbolický jeden rubl. Už nyní pro ni celá záležitost představuje značné reputační riziko.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy

Kateřina Pavlíková, tisková mluvčí cestovní kanceláře Čedok.

Rozhovor

Jak inflace ovlivňuje ceny dovolených? Pohled na rok 2024

Ceny zájezdů zůstávají díky silné pozici cestovních kanceláří stabilní, i přes rostoucí inflaci. Díky výhodným smlouvám s hotely a aerolinkami nedošlo k výraznému zdražení. Jaké jsou průměrné ceny dovolených a jak se mění preference klientů? O které destinace je největší zájem? Na otázky jsme se zeptali Kateřiny Pavlíkové, tiskové mluvčí cestovní kanceláře Čedok.