Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Automobilka Ferrari díky vysoké poptávce zvýšila zisk o desítky procent

Ferrari
Ferrari
Foto: Pixabay

Italský výrobce luxusních sportovních vozů Ferrari ve druhém čtvrtletí zvýšil očištěný zisk před zdaněním, úroky a odpisy (EBITDA) o 32 procent na 589 milionů eur (12,8 miliardy Kč). Automobilce ve zprávě o svém hospodaření dnes uvedla, že jí pomohla vysoká poptávka po jejích vozech. Výsledek přesahuje odhad analytiků jen o jednotky milionů. Firma zároveň mírně zvýšila výhled celoročního zisku EBITDA a tržeb.

Čisté tržby automobilka v uplynulém čtvrtletí zvýšila o 14 procent na 1,5 miliardy eur. Odbyt aut Ferrari klesl o dvě procenta na 3392 vozů. Auta s hybridním pohonem představovala 43 procent odbytu, meziročně to znamená více než dvojnásobek.

Zlepšení výhledu podpořily zejména lepší výsledky v oblasti personalizace a také příznivý produktový mix, uvedl generální ředitel Benedetto Vigna. Společnost odhadla, že zisk EBITDA letos zvýší na 2,19 až 2,22 miliardy eur proti předchozí prognóze 2,13 až 2,18 miliardy eur.

Akcie automobilky odpoledne na burze v Miláně ztrácely více než jedno procento. Od začátku roku ale jejich cena vykazuje nárůst o více než 40 procent.

Témata:  Ferrari

Související

Aktuálně se děje

28. srpna 2025 11:51

Chat Control EU: nový zákon může ohrozit soukromí občanů i americké firmy

Dánsko, momentálně předsedající Radě Evropské unie, chce do konce roku na úrovni EU prosadit takzvaný Chat Control čili „šmírovací zákon“. Má zamezit sdílení dětské pornografie, ve skutečnosti by ale hlavně mohl závažně a přelomově připravit občany EU o soukromí. Zavedl by totiž automatické skenování chatů a e-mailů. Vlastně by tak prolamoval listovní tajemství, jedno za základních práv a svobod přiznaných České republice Listinou základních práv a svobod. 

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy

Google, ilustrační fotografie

Komentář

Akcie Google trhají rekordy: soud potvrdil, že Chrome a Android zůstávají v rukou firmy

V roce 2023 započal ostře sledovaný soudní spor mezi Googlem a americkým ministerstvem spravedlnosti (DOJ), které požadovalo bezprecedentní opatření. Ve hře byl dokonce nucený prodej vlajkového prohlížeče Chrome, který je nenahraditelným pilířem online ekosystému. Pro Alphabet by to znamenalo zásah do obchodního modelu a reálné ohrožení dominantního postavení. Během 2. zářijového dne však přišel moment, který mnozí na Wall Street označují za přelomový.