Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Američané koupili Budějovický měšťanský pivovar

Američané koupili Budějovický měšťanský pivovar

Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Americká pivovarnická skupina Anheuser-Busch koupila společnost Budějovický měšťanský pivovar a dostala se tak k části jejích registrovaných ochranných známek s názvem Budweiser Bier. Ve svém čtvrtečním vydání o tom informovaly Hospodářské noviny.

Američané si akvizicí zároveň otevírají cestu k případné privatizaci čtvrtého největšího producenta piva v Česku, národního podniku Budějovický Budvar, napsal deník.

Označení Budweiser používá nejen Budějovický měšťanský pivovar, ale také Budvar. Oba pivovary se s Anheuser-Busch o název Budweiser po světě soudí roky.

Podle ředitele Budvaru Jiřího Bočka je z celé transakce patrné, že Anheuser Busch nebude v Česku vařit pivo, ale jde mu především o kontrolu duševního vlastnictví.

"Také si chce vytvořit předpoklad pro zapojení do případné privatizace Budějovického Budvaru po jeho transformaci na akciovou společnost s cílem získat pro sebe celosvětovou exkluzivitu pro značku Budweiser," citovaly Bočka Hospodářské noviny.

Budějovický měšťanský pivovar, který patří v Česku k menším pivovarům, prodala Američanům společnost Harvestor. V ní je akcionářem František Savov, podnikatel spojovaný s kontroverzními obchody kolem někdejšího svazáckého majetku. Ovládá mimo jiné i knižní vydavatelství Mladá Fronta a média jako je E15, Sedmička a Strategie.

Témata:  pivovary

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 11:48

Zlato láme rekordy: Nejistota ve světě žene investory k nejstarší jistotě lidstva

Král drahých kovů si pověst „bezpečného přístavu“ na finančních trzích obhajuje s velkým přehledem. Od začátku roku 2025 jeho cena vzrostla o více než 50 % a poprvé v historii překonala hranici 4 000 USD za trojskou unci – a to dokonce během vládního shutdownu v USA. Takto prudký růst však otevírá otázku, zda zlato zvládne udržet tempo a zamíří až k hranici 5 000 USD, nebo přijde ochlazení. Podrobnější pohled na situaci nabízí Olívia Lacenová, analytička Wonderinterest Trading Ltd., ve své aktuální analýze.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.