Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Sony končí s LCD televizory, zaměří se na mobily

Japonská společnost Sony se s partnerským Samsungem dohodla na prodeji svého téměř padesátiprocentního podílu v podniku na výrobu LCD displejů. Firmu k obchodu v hodnotě 940 milionů dolarů (18,5 miliardy korun) přiměly dlouhodobě špatné prodeje televizorů s její značkou, napsal v pondělí deník E15.

Sony v listopadu varovala, že ve finančním roce končícím březnem vykáže čtvrtou ztrátu v řadě. Jen divize věnující se výrobě televizí přijde o 2,2 miliardy dolarů kvůli stále klesající poptávce a silnému kurzu jenu.Firma se také rozhodla nejméně po následující rok nezvýšit svůj podíl v dalším společném podniku se společností Sharp. Naopak se chce soustředit na trh s mobilními telefony. V říjnu oznámila, že za 1,5 miliardy dolarů od Ericssonu převezme podíl v Sony-Ericsson. Podle některých analytiků citovaných agenturou Reuters tento přesun priorit dává smysl. Ti totiž tvrdí, že trh s LCD televizory loni dosáhl svého vrcholu a nyní se bude propadat o tři až čtyři procenta ročně. Většina zákazníků ve vyspělých zemích totiž již vyměnila své tradiční televize za ploché. Sony v pondělí uvedla, že ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku vykáže ztrátu 66 miliard jenů (16,5 miliardy korun). Ukončení spolupráce se Samsungem jí ale prý ušetří 50 miliard jenů.

Témata:  Sony

Aktuálně se děje

21. října 2025 11:48

Zlato láme rekordy: Nejistota ve světě žene investory k nejstarší jistotě lidstva

Král drahých kovů si pověst „bezpečného přístavu“ na finančních trzích obhajuje s velkým přehledem. Od začátku roku 2025 jeho cena vzrostla o více než 50 % a poprvé v historii překonala hranici 4 000 USD za trojskou unci – a to dokonce během vládního shutdownu v USA. Takto prudký růst však otevírá otázku, zda zlato zvládne udržet tempo a zamíří až k hranici 5 000 USD, nebo přijde ochlazení. Podrobnější pohled na situaci nabízí Olívia Lacenová, analytička Wonderinterest Trading Ltd., ve své aktuální analýze.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.