Diamanty jsou opět v oblibě. Trh se šperky v USA ostře rostl, předčil očekávání

Celkový trh s luxusními šperky a hodinkami v USA vzrostl v září o neuvěřitelných 6,7 % v meziročním srovnání. Objem tržeb dosáhl hranice 5,4 miliardy dolarů. Tento výsledek značně předčil odhad společnosti IDEX (International Diamond Exchange), který predikoval růst prodejů do 3 %. Takto při zemi se držel i pro odhad celé druhé poloviny roku 2016. Vše naznačuje, že výsledky budou lepší.

Ilustrační fotografie
reklama

Po slabší první polovině roku 2016 trh s luxusními šperky a hodinkami v USA očividně čeká oživení. V září prodeje specializovaných klenotníků vzrostly o 6,2 % v porovnání se stejným obdobím roku 2015 na celkový objem tržeb 2,1 miliardy dolarů a ostatní prodejci prodali zboží za 3,3 miliardy dolarů, tedy nárůst o 7 %. Dynamika růstu byla tedy u obou skupin podobná, při čemž specializované brandy drží cca 40 % trhu, ostatními kanály je realizováno 60 % prodejů.

Tento vývoj v září je pro obchodníky dobrým signálem, že diamanty a luxusní šperky jsou stále v kurzu a že mohou nastávající předvánoční období očekávat s pozitivními vyhlídkami na dobré obchody. Jediné, co jim může trochu kazit očekávání, je stav ekonomiky v USA, která již delší dobu vykazuje spíše moderovaný než dynamický růst. Většina odborníků se však shoduje, že závěr tohoto roku a rok následující bude obecně pro diamantový průmysl oživením.

“Očekáváme podobný nárůst a stejně tak věříme v předvánoční sezonu. Abychom zákazníky navnadili, vždy pořádáme v listopadu diamantovou výstavu, kde představíme zajímavosti a nové trendy. Letos jsme se zaměřili na tanzanity, překrásné, sytě modré drahokamy, které doplní naše portfolio. Výstava je prodejní a potrvá až do 23.12. Vzhledem k dosavadní stagnaci ceny diamantů můžeme nákup diamantového šperku jen doporučit. Jedná se o zajímavý a luxusní dárek, navíc podložený investiční prozíravostí,” dodává Luboš Říha, majitel DIC.

Témata: diamanty

Doporučujeme

Související:

Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky