Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Praha chce zrušit smlouvu na reklamu v MHD. Prodělává 50 milionů

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Jan Zýka / INCORP images

Rada hl. m. Prahy řeší, jak vypovědět extrémně nevýhodnou smlouvu, kterou na 30 let uzavřel Dopravní podnik se společností Rencar. Ta je exkluzivním provozovatelem reklamy v MHD v Praze. Podle kritiků do rozpočtu dopravního podniku ale odvádí velmi nízkou částku oproti tomu, co vydělává.

Smlouva mezi reklamní společností Rencar je uzavřená na 30 let. Dopravní podnik se ji pokusil vypovědět. Zatím ale neúspěšně. V současné době by se celou kauzou měl zabývat UOHS, který by měl od dopravního podniku obdržet podmět na prošetřování nevýhodného smluvního vztahu.

Dopravní podnik má celkem tři nezávislé posudky. Dva z nich potvrzují, že smlouva je neplatná a DPP ji může vypovědět.

Společnost Rencar je vlastněná ze 70 % firmou JCDecaux, která má podobně kontroverzní smlouvu uzavřenou i s hl. m. Prahou. Dohoda mezi Rencar a dopravním podnikem na reklamu v MHD pochází z roku 1997 a má trvat do roku 2031.

Dopravní od společnosti Rencar dostane ročně zhruba pouze 50 milionů, výdělky reklamní společnosti jsou ale výrazně vyšší. Šéf podniku Ďuriš řekl, že jde o zhruba 150 milionů ročně.

Konkurenční společnosti poslaly dopravnímu podniku nabídku, ve které za možnost reklamního využívání movitého a nemovitého majetku DPP včetně prostor metra nabízí částky nájemného pohybující se okolo 100 milionů korun ročně.

Praha respektive dopravní podnik by tak mohli ročně získat zhruba jednou tolik peněz, oproti tomu co aktuálně dostává od Rencaru.

Témata:  Praha MHD

Související

Aktuálně se děje

15. prosince 2025 12:41

4. prosince 2025 10:58

28. listopadu 2025 13:23

24. listopadu 2025 17:55

Důchody v roce 2026 porostou. Průměrná penze se dostane na nové maximum

Důchody se od ledna 2026 opět zvednou. MPSV zveřejnilo přesné parametry valorizace i aktuální čísla o hospodaření sociálního systému. Podle odhadů ČSSZ je zatím letošní bilance mírně přebytková.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Americký dolar USD, ilustrační fotografie

Komentář

Česko může mít největší zbrojovku Evropy. Strnad plánuje obří expanzi i vstup na burzu

Česko se může stát domovem největší evropské zbrojovky a výrobce vojenské techniky. Alespoň tedy pokud se naplní plány Michala Strnada, majitele tuzemského výrobce zbraní, munice a vojenské i jiné techniky Czechoslovak Group (CSG). Strnad, který rozhovory příliš neposkytuje, v dnešním interview pro agenturu Bloomberg odhaluje smělé záměry: „Chci z CSG vybudovat největší firmu obranného průmyslu v Evropě.“