Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Praha chce zrušit smlouvu na reklamu v MHD. Prodělává 50 milionů

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Jan Zýka / INCORP images

Rada hl. m. Prahy řeší, jak vypovědět extrémně nevýhodnou smlouvu, kterou na 30 let uzavřel Dopravní podnik se společností Rencar. Ta je exkluzivním provozovatelem reklamy v MHD v Praze. Podle kritiků do rozpočtu dopravního podniku ale odvádí velmi nízkou částku oproti tomu, co vydělává.

Smlouva mezi reklamní společností Rencar je uzavřená na 30 let. Dopravní podnik se ji pokusil vypovědět. Zatím ale neúspěšně. V současné době by se celou kauzou měl zabývat UOHS, který by měl od dopravního podniku obdržet podmět na prošetřování nevýhodného smluvního vztahu.

Dopravní podnik má celkem tři nezávislé posudky. Dva z nich potvrzují, že smlouva je neplatná a DPP ji může vypovědět.

Společnost Rencar je vlastněná ze 70 % firmou JCDecaux, která má podobně kontroverzní smlouvu uzavřenou i s hl. m. Prahou. Dohoda mezi Rencar a dopravním podnikem na reklamu v MHD pochází z roku 1997 a má trvat do roku 2031.

Dopravní od společnosti Rencar dostane ročně zhruba pouze 50 milionů, výdělky reklamní společnosti jsou ale výrazně vyšší. Šéf podniku Ďuriš řekl, že jde o zhruba 150 milionů ročně.

Konkurenční společnosti poslaly dopravnímu podniku nabídku, ve které za možnost reklamního využívání movitého a nemovitého majetku DPP včetně prostor metra nabízí částky nájemného pohybující se okolo 100 milionů korun ročně.

Praha respektive dopravní podnik by tak mohli ročně získat zhruba jednou tolik peněz, oproti tomu co aktuálně dostává od Rencaru.

Témata:  Praha MHD

Související

Aktuálně se děje

24. září 2025 11:01

22. září 2025 11:03

Za sliby Stačilo! by Česko zaplatilo tvrdou daň

Pokud by hnutí Stačilo! svůj program kompletně prosadilo tak, že by byl platný trvaleji, vyjde to v nadcházejících letech veřejné rozpočty ČR dohromady na stovky miliard korun dodatečných výdajů navíc, tedy oproti stavu, kdy program hnutí Stačilo! realizován nebude.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy

online prodejce Shein

Komentář

Shein chce po skandálech zlepšit image. Přísné kontroly mají zachránit jeho cestu na burzu

Svět retailu je plný přísných zákonů a regulatorních požadavků – a v případě fast fashion (rychlé módy) to platí dvojnásobně. Jedním z lídrů tohoto segmentu je čínský Shein, který se do popředí dostal díky levnému oblečení a agresivnímu marketingu. Jeho rychlý růst však provázely kontroverze, obvinění z obcházení zákonů a stamilionové pokuty.