Rada hl. m. Prahy řeší, jak vypovědět extrémně nevýhodnou smlouvu, kterou na 30 let uzavřel Dopravní podnik se společností Rencar. Ta je exkluzivním provozovatelem reklamy v MHD v Praze. Podle kritiků do rozpočtu dopravního podniku ale odvádí velmi nízkou částku oproti tomu, co vydělává.
Smlouva mezi reklamní společností Rencar je uzavřená na 30 let. Dopravní podnik se ji pokusil vypovědět. Zatím ale neúspěšně. V současné době by se celou kauzou měl zabývat UOHS, který by měl od dopravního podniku obdržet podmět na prošetřování nevýhodného smluvního vztahu.
Dopravní podnik má celkem tři nezávislé posudky. Dva z nich potvrzují, že smlouva je neplatná a DPP ji může vypovědět.
Společnost Rencar je vlastněná ze 70 % firmou JCDecaux, která má podobně kontroverzní smlouvu uzavřenou i s hl. m. Prahou. Dohoda mezi Rencar a dopravním podnikem na reklamu v MHD pochází z roku 1997 a má trvat do roku 2031.
Dopravní od společnosti Rencar dostane ročně zhruba pouze 50 milionů, výdělky reklamní společnosti jsou ale výrazně vyšší. Šéf podniku Ďuriš řekl, že jde o zhruba 150 milionů ročně.
Konkurenční společnosti poslaly dopravnímu podniku nabídku, ve které za možnost reklamního využívání movitého a nemovitého majetku DPP včetně prostor metra nabízí částky nájemného pohybující se okolo 100 milionů korun ročně.
Praha respektive dopravní podnik by tak mohli ročně získat zhruba jednou tolik peněz, oproti tomu co aktuálně dostává od Rencaru.
Související
24. října 2024 10:44
14. září 2024 9:51
27. května 2024 13:12
22. listopadu 2023 10:22
19. srpna 2023 12:11
2. srpna 2023 17:19