Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Praha chce zrušit smlouvu na reklamu v MHD. Prodělává 50 milionů

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Jan Zýka / INCORP images

Rada hl. m. Prahy řeší, jak vypovědět extrémně nevýhodnou smlouvu, kterou na 30 let uzavřel Dopravní podnik se společností Rencar. Ta je exkluzivním provozovatelem reklamy v MHD v Praze. Podle kritiků do rozpočtu dopravního podniku ale odvádí velmi nízkou částku oproti tomu, co vydělává.

Smlouva mezi reklamní společností Rencar je uzavřená na 30 let. Dopravní podnik se ji pokusil vypovědět. Zatím ale neúspěšně. V současné době by se celou kauzou měl zabývat UOHS, který by měl od dopravního podniku obdržet podmět na prošetřování nevýhodného smluvního vztahu.

Dopravní podnik má celkem tři nezávislé posudky. Dva z nich potvrzují, že smlouva je neplatná a DPP ji může vypovědět.

Společnost Rencar je vlastněná ze 70 % firmou JCDecaux, která má podobně kontroverzní smlouvu uzavřenou i s hl. m. Prahou. Dohoda mezi Rencar a dopravním podnikem na reklamu v MHD pochází z roku 1997 a má trvat do roku 2031.

Dopravní od společnosti Rencar dostane ročně zhruba pouze 50 milionů, výdělky reklamní společnosti jsou ale výrazně vyšší. Šéf podniku Ďuriš řekl, že jde o zhruba 150 milionů ročně.

Konkurenční společnosti poslaly dopravnímu podniku nabídku, ve které za možnost reklamního využívání movitého a nemovitého majetku DPP včetně prostor metra nabízí částky nájemného pohybující se okolo 100 milionů korun ročně.

Praha respektive dopravní podnik by tak mohli ročně získat zhruba jednou tolik peněz, oproti tomu co aktuálně dostává od Rencaru.

Témata:  Praha MHD

Související

Aktuálně se děje

4. srpna 2025 15:53

29. července 2025 12:43

Podvod na první pohled nepoznáte. Sociální sítě se hemží falešnými nabídkami známých značek

Ležíte večer v posteli a bezmyšlenkovitě projíždíte sociální sítě. Najednou se objeví nabídka, která vypadá jako splněný sen. Zboží, po kterém už dlouho pokukujete, za zlomek ceny, a navíc od známého prodejce. Nemůžete uvěřit, že právě vám se poštěstilo narazit na tak výhodnou akci. Rychle klikáte a začínáte vyplňovat údaje, které vás dělí od skvělého nákupu. Jedná se ale ve skutečnosti o výhodný nákup, nebo jste právě naletěli podvodníkovi?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy