Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

RWE zdraží plyn pro domácnosti měsíčně o 80 korun

Zákazníkům RWE z řad domácností se od 1. listopadu 2011 zvýší konečné ceny zemního plynu v průměru o 5,2 procenta. Firma o tom v pátek informovala na svých webových stránkách.

Za zvýšení podle společnosti může prudké oslabení koruny vůči americkému dolaru. Kurz české měny k dolaru se za poslední měsíc propadl o jednu korunu a padesát haléřů. „Vzhledem k prudkému oslabení koruny se nám prodražuje nákup komodity, za kterou platíme v dolarech. Čekali jsme do poslední chvíle, jak se budou měnové kurzy vyvíjet, ale současný stav nás nutí ceny plynu mírně zvýšit,“ řekl člen představenstva RWE Transgas odpovědný za národní obchod Tomáš Varcop. Průměrné domácnosti, která využívá zemní plyn na vaření, ohřev vody a vytápění, vzrostou měsíční náklady na plyn o přibližně 80 korun. Zákazníci, kteří na zemním plynu pouze vaří, si měsíčně připlatí šest korun. RWE zároveň nabízí zákazníkům možnost se proti riziku zvýšení ceny zajistit, mohou uzavřít produkt s fixní cenou na dva roky.

Témata:  energetika

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.