Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Jak ochránit firmu před bankrotem?

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Česká podnikatelská pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group (dále jen „ČPP“) přichází s pojištěním, které kryje škody vzniklé vyčerpáním limitu na majetkové škody z povinného ručení. Dokáže tak firmu ochránit před finanční ztrátou, která by pro ni mohla být likvidační.

ČPP novinku nabízí pod názvem MaxiON a je jedinou pojišťovnou na českém trhu, která takovou ochranu firmám a podnikatelům nabízí. „Produkt jsme připravili na základě poptávky klientů, kteří se zajímali o možnost pojištění v případě vzniku značných škod, které hrozí při hromadných dopravních nehodách, nehodách v tunelu, na mostech nebo železničních přejezdech. Jinými slovy jde o podobné případy, jako byla tragická nehoda kamionu s Pendolinem ve Studénce,“ říká Pavel Wiesner, ředitel úseku podnikatelských rizik.

V případě Studénky je majetková škoda odhadována na 160 milionů korun. Přitom sjednávané limity u dopravních firem se obvykle pohybují ve výši 100 milionů korun. Rozdíl mezi sjednaným limitem a skutečnou výší škody hradí viník nehody, resp. majitel firmy. „Je jasné, že pro klasického dopravce nebo pro jakoukoliv malou či střední firmu může být taková situace naprosto likvidační,“ upozorňuje Pavel Wiesner.

Produkt MaxiON je určen nejen klientům s povinným ručením u ČPP, ale všem zájemcům o tento typ pojištění. Produkt je dostupný na všech obchodních místech ČPP po celé republice a u všech renomovaných pojišťovacích zprostředkovatelů. Výše pojistného se odvíjí od počtu vozidel, které firma vlastní nebo provozuje a odpovídá přibližně 10 % z ceny povinného ručení každého vozidla. „Pro případy jako Studénka tak firma za optimální cenu získává ochranu až do výše 1 miliardy korun, což pokrývá i skutečně katastrofické scénáře,“ uzavírá Pavel Wiesner.

Témata:  firmy manažeři

Související

Aktuálně se děje

17. října 2025 16:01

Shein chce po skandálech zlepšit image. Přísné kontroly mají zachránit jeho cestu na burzu

Svět retailu je plný přísných zákonů a regulatorních požadavků – a v případě fast fashion (rychlé módy) to platí dvojnásobně. Jedním z lídrů tohoto segmentu je čínský Shein, který se do popředí dostal díky levnému oblečení a agresivnímu marketingu. Jeho rychlý růst však provázely kontroverze, obvinění z obcházení zákonů a stamilionové pokuty.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy