Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Víte, kolik stojí Václav Havel? Tak se podívejte

Václav Havel
Václav Havel
Foto: Korzo

Jméno "Václav Havel" stojí 36 tisíc korun včetně DPH. Píší o tom dnešní Lidové noviny s tím, že využití slavného jména je svým způsobem reklama, za kterou je třeba platit. Například na lavičkách Václava Havla.

Knihovna Václava Havla a Nadace Dagmar a Václava Havlových VIZE 97 o tom ví své. Právě tyto organizace musely zmíněnou částku zaplatit. Prozradil to deníku mluvčí Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích s tím, že cena bez DPH je 30 tisíc korun, s pak 36 300. Podle něj trval tvůrce laviček Václava Havla na tom, aby část peněz dostávala i Knihovna Václava Havla. 

Lavičky nejsou to jediné, co se po zesnulém prezidentovi jmenuje. V plánu je také náměstí v izraelské Haifě. Zde ale nastal problém, kvůli kterému se musí sejít vedení Nadace VIZE 97 s pracovníky ministerstva zahraničí.

Českému velvyslanci v Izraeli Ivo Schwarzovi totiž na ambasádu dorazil dopis od Nadace VIZE 97, v němž se žádá o zaplacení poplatku ve výši 1000 eur. Podle Schwarze ale ambasáda nemá poplatek jak uhradit, navíc tvrdí, že jde o uznání pocty, nikoli o komerční produkt.

Témata:  Václav Havel

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 11:48

Zlato láme rekordy: Nejistota ve světě žene investory k nejstarší jistotě lidstva

Král drahých kovů si pověst „bezpečného přístavu“ na finančních trzích obhajuje s velkým přehledem. Od začátku roku 2025 jeho cena vzrostla o více než 50 % a poprvé v historii překonala hranici 4 000 USD za trojskou unci – a to dokonce během vládního shutdownu v USA. Takto prudký růst však otevírá otázku, zda zlato zvládne udržet tempo a zamíří až k hranici 5 000 USD, nebo přijde ochlazení. Podrobnější pohled na situaci nabízí Olívia Lacenová, analytička Wonderinterest Trading Ltd., ve své aktuální analýze.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.