Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Chystá se další zvýšení minimální mzdy. O kolik?

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Minimální mzda se v České republice počátkem roku zvýšila o 700 korun na 9 200 korun měsíčně a ministryně práce a sociálních věcí Michaela Marksová už chystá další navýšení. Podle serveru idnes.cz by to mohlo být o 500 až 700 korun za měsíc.

Navýšení minimální mzdy je jeden z cílů koaliční smlouvy a vláda loni přistoupila na zvýšení z 8 500 na 9 200 korun měsíčně. Podle Marksové se ale práce musí vyplatit, a proto na letošní rok podle serveru plánuje další navýšení zhruba o stejnou částku jako naposledy.

Další z jejích priorit je také zálohové výživné, které by vyplácel stát v případě, že jeden z rodičů výživné neplatí. To se ale nelíbí ministru financí Andreji Babišovi, který tvrdí, že v první řadě musí fungovat stát a byl by nerad, aby byly peníze zneužity. 

"Plošně si to určitě nemůžeme dovolit. Záměr byl, aby se to týkalo rodin do určité výše příjmů. Takový zákon je potřeba. Je v 17 zemích Evropské unie, nechci připustit, aby tady trpěly děti," cituje server Marksovou.

Témata:  CZK,  minimální mzda,  Michaela Marksová

Aktuálně se děje

22. září 2026 17:07

EET se vrací, s ní i školkovné a studentská sleva. Restaurace čeká nižší DPH

Návrat elektronické evidence tržeb od ledna příštího roku není jedinou změnou, kterou nově schválený zákon přinese. Daňový balíček spojený s EET 2.0 obnovuje školkovné a studentskou slevu na dani, snižuje DPH u nealkoholických nápojů podávaných v gastronomii, osvobozuje část spropitného zaměstnanců od daní a odvodů a vrací daňové zvýhodnění tichého vína poskytovaného jako firemní dar. Nová pravidla začnou platit od 1. ledna 2027.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy