Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Češi jsou zhypnotizovaní slevami. Můžou tvrdě narazit, varuje odborník

Češi jsou zhypnotizovaní slevami. Můžou tvrdě narazit, varuje odborník

Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Lidé se snaží nejčastěji ušetřit na oblečení pro děti, knihách, časopisech a na filmech. Proti tomu neváháme otevřít svoji peněženku v momentě, kdy jde o koupi vybavení pro dům a zahradu, o šperky nebo kosmetiku, v pondělí to uvedl server Aukro.cz.

"Nové zboží je nejtypičtější v kategoriích kosmetiky, šperků a hodinek, kde je nového dokonce přes 95 procent prodaného sortimentu," říká Michaela Papežová z obchodního portálu Aukro.cz s tím, že upřednostňování nového zboží je vidět také u nábytku nebo potřeb pro domácí mazlíčky.

Proti tomu nejméně nového zboží prodají obchodníci prostřednictvím Aukra v kategorii vybavení pro děti. Podíl prodaného zboží z druhé ruky v tomto segmentu dosahuje až dvou třetin. "Nákup použitého dětského zboží, zejména oblečení a kočárků, je na internetu fenomén. Pro lidi je to nejen způsob, jak ušetřit, ale často také možnost, jak prostřednictvím nabídky obnošeného oblečení nějaké peníze vydělat," doplnila Papežová.

Vzrůstající oblibě nákupů bazarového zboží nahrává samozřejmě rozdíl v cenách proti výrobkům novým. Ten může v některých oblastech dosahovat až několika stovek procent. Před tímto fenoménem však varuje například ředitel retailového bankovnictví ING Bank ČR Libor Vaníček. Podle jeho názoru kupují slevami zhypnotizovaní lidé na internetu často i naprosto nepotřebné věci, kvůli kterým jim pak mohou chybět peníze v rodinném rozpočtu.

Témata:  e-shopy slevy

Související

Aktuálně se děje

20. listopadu 2024 11:28

20. listopadu 2024 11:08

15. listopadu 2024 9:34

Západ se k Číně staví pragmatičtěji než Česko, které to může ekonomicky dále oslabit

Zdroje současného mdlého výkonu české ekonomiky nelze hledat pouze za hranicemi. Byť úpadek německého průmyslu, energetická krize či válka na Ukrajině rozhodně svůj původ za hranicemi mají a českou ekonomiku přímo či zprostředkovaně poškozují. Češi si ale škodí i sami. Třeba tím, že s oblibou bývají papežštější než papež a že se neméně rádi vydávají ode zdi ke zdi.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy