Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Češi jsou zhypnotizovaní slevami. Můžou tvrdě narazit, varuje odborník

Češi jsou zhypnotizovaní slevami. Můžou tvrdě narazit, varuje odborník

Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Lidé se snaží nejčastěji ušetřit na oblečení pro děti, knihách, časopisech a na filmech. Proti tomu neváháme otevřít svoji peněženku v momentě, kdy jde o koupi vybavení pro dům a zahradu, o šperky nebo kosmetiku, v pondělí to uvedl server Aukro.cz.

"Nové zboží je nejtypičtější v kategoriích kosmetiky, šperků a hodinek, kde je nového dokonce přes 95 procent prodaného sortimentu," říká Michaela Papežová z obchodního portálu Aukro.cz s tím, že upřednostňování nového zboží je vidět také u nábytku nebo potřeb pro domácí mazlíčky.

Proti tomu nejméně nového zboží prodají obchodníci prostřednictvím Aukra v kategorii vybavení pro děti. Podíl prodaného zboží z druhé ruky v tomto segmentu dosahuje až dvou třetin. "Nákup použitého dětského zboží, zejména oblečení a kočárků, je na internetu fenomén. Pro lidi je to nejen způsob, jak ušetřit, ale často také možnost, jak prostřednictvím nabídky obnošeného oblečení nějaké peníze vydělat," doplnila Papežová.

Vzrůstající oblibě nákupů bazarového zboží nahrává samozřejmě rozdíl v cenách proti výrobkům novým. Ten může v některých oblastech dosahovat až několika stovek procent. Před tímto fenoménem však varuje například ředitel retailového bankovnictví ING Bank ČR Libor Vaníček. Podle jeho názoru kupují slevami zhypnotizovaní lidé na internetu často i naprosto nepotřebné věci, kvůli kterým jim pak mohou chybět peníze v rodinném rozpočtu.

Témata:  e-shopy slevy

Související

Aktuálně se děje

4. srpna 2025 15:53

29. července 2025 12:43

Podvod na první pohled nepoznáte. Sociální sítě se hemží falešnými nabídkami známých značek

Ležíte večer v posteli a bezmyšlenkovitě projíždíte sociální sítě. Najednou se objeví nabídka, která vypadá jako splněný sen. Zboží, po kterém už dlouho pokukujete, za zlomek ceny, a navíc od známého prodejce. Nemůžete uvěřit, že právě vám se poštěstilo narazit na tak výhodnou akci. Rychle klikáte a začínáte vyplňovat údaje, které vás dělí od skvělého nákupu. Jedná se ale ve skutečnosti o výhodný nákup, nebo jste právě naletěli podvodníkovi?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy