Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Češi jsou zhypnotizovaní slevami. Můžou tvrdě narazit, varuje odborník

Češi jsou zhypnotizovaní slevami. Můžou tvrdě narazit, varuje odborník

Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Lidé se snaží nejčastěji ušetřit na oblečení pro děti, knihách, časopisech a na filmech. Proti tomu neváháme otevřít svoji peněženku v momentě, kdy jde o koupi vybavení pro dům a zahradu, o šperky nebo kosmetiku, v pondělí to uvedl server Aukro.cz.

"Nové zboží je nejtypičtější v kategoriích kosmetiky, šperků a hodinek, kde je nového dokonce přes 95 procent prodaného sortimentu," říká Michaela Papežová z obchodního portálu Aukro.cz s tím, že upřednostňování nového zboží je vidět také u nábytku nebo potřeb pro domácí mazlíčky.

Proti tomu nejméně nového zboží prodají obchodníci prostřednictvím Aukra v kategorii vybavení pro děti. Podíl prodaného zboží z druhé ruky v tomto segmentu dosahuje až dvou třetin. "Nákup použitého dětského zboží, zejména oblečení a kočárků, je na internetu fenomén. Pro lidi je to nejen způsob, jak ušetřit, ale často také možnost, jak prostřednictvím nabídky obnošeného oblečení nějaké peníze vydělat," doplnila Papežová.

Vzrůstající oblibě nákupů bazarového zboží nahrává samozřejmě rozdíl v cenách proti výrobkům novým. Ten může v některých oblastech dosahovat až několika stovek procent. Před tímto fenoménem však varuje například ředitel retailového bankovnictví ING Bank ČR Libor Vaníček. Podle jeho názoru kupují slevami zhypnotizovaní lidé na internetu často i naprosto nepotřebné věci, kvůli kterým jim pak mohou chybět peníze v rodinném rozpočtu.

Témata:  e-shopy slevy

Související

Aktuálně se děje

4. prosince 2025 10:58

28. listopadu 2025 13:23

24. listopadu 2025 17:55

12. listopadu 2025 12:17

Tváří v tvář smrti, ale s nízkým platem. Pietní profese dál zaostávají za průměrem

Listopad bývá obdobím, kdy lidé častěji zavítají na hřbitovy a připomínají si své blízké. S tím se dostávají do popředí i profese spojené s pietními službami – květinářky, pracovníci pohřebních služeb či kameníci. Podle údajů portálu Platy.cz se jejich výdělky výrazně liší. Kameníci si měsíčně přijdou přibližně o 60 % více než květinářky, přesto se ani oni nedostanou nad celostátní průměr. Zatímco příjmy květinářek a pracovníků pohřebních služeb zůstávají znatelně pod ním, mzdy kameníků se k průměrné úrovni alespoň přibližují.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy