Nákup na internetu bez možnosti vrátit zboží do 14 dnů. To je nový trik, který na zákazníky zkoušejí někteří provozovatelé e-shopů. Tím ovšem porušují zákon!
Ze zákona má každý zákazník právo do 14 dnů i bez udání důvodu vrátit zboží koupené přes internet. Jenže některé e-shopy se tohle snaží obejít novým fíglem, který má tuhle dvoutýdenní "zkušební dobu" vymazat.
Pokud si totiž chcete na internetu objednanou věc vyzvednout osobně v kamenném obchodě, snaží se obchodníci tvářit jako že je to úplně normální nákup.
"Záměr obchodníků je zřejmý. Předání balíčku s objednaným zbožím prezentují jako nákup v kamenném obchodě, aby nemuseli zákazníkovi přiznat zákonné právo na odstoupení od smlouvy do 14 dnů. Je ovšem zjevné, že se přesto o elektronický nákup jedná," říká vedoucí spotřebitelské poradny dTestu Lukáš Zelený.
Webu TN.cz pak Zelený řekl, že podobné fígle na poškození zákazníků se snaží protlačit především menší e-shopy, u těch větších by podobné praktiky hrozit neměly.
"Ale i ty větší internetové obchody často zavádějí poplatky za osobní odběr zboží, čímž si nejspíš chtějí kompenzovat poštovné a balné. A spoléhají na to, že zákazníci poplatek raději zaplatí, než aby celý nákup absolvovali znovu," doplnil Zelený.
Další nepříjemné překvapení vás pak může čekat například při koupi lednici nebo jiného zboží, kde se platí recyklační poplatek.
Spousta e-shopů totiž uvede cenu bez něj, aby vyšla lépe na serverech srovnávajících ceny. A vy jdete, vyberete lednici, vyplníte všechny formuláře... A při placení najednou zjistíte, že cena nabobtnala o dvě stovky recyklačního poplatku, který obchodník "zapomněl" započítat hned na začátku nákupu.
"I v těchto případech obchodníci spoléhají na to, že zákazník raději zaplatí, než aby hledal jiného obchodníka," popisuje své zkušenosti Lukáš Zelený.
Témata: e-shopy
Související
24. srpna 2024 3:07
16. května 2024 12:10
16. května 2024 10:28
11. dubna 2024 10:22
6. února 2024 10:00