Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Kalouskovo DPH ničí české firmy

Kalouskovo DPH ničí české firmy

Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Ve srovnání s posledním měsícem loňského roku vzrostl lednový počet podaných insolvenčních návrhů o 1,46 procenta na 2702 případů. Proti stejnému měsíci 2012 se jejich počet zvýšil téměř o 19 procent, informovala v pondělí společnost Creditreform.

Během sledovaného období se týkalo 524 insolvencí právnických osob a podnikatelů, 306 nepodnikajících živnostníků a 1872 u nepodnikatelů.

Nejvýznamnější firma z hlediska svého obratu, která se dostala v lednu do insolvence, byla společnost Solar Center podnikající hlavně v oblasti výstavby solárních elektráren. Ta podala žádost o zahájení insolvenčního řízení sama na sebe z důvodu předlužení.

"Ani pro rok 2013 neočekáváme poklesy počtu insolvenčních návrhů. Výraznou měrou k tomu přispívá nižší spotřebitelská poptávka daná zvýšením DPH a pesimistickými prognózami ekonomického vývoje pro rok 2013," odhadla za společnost Creditreform Miloslava Osvaldová.

S ohledem na vysoké zadlužení zejména nízkopříjmových skupin spotřebitelů budou mít podle jejích slov restriktivní vládní opatření dopad i do počtu osobních bankrotů v nadcházejícím období. "U insolvenčních návrhů na firmy očekáváme mírný růst v průběhu celého roku 2013. U bankrotů se bude zvyšovat zejména podíl malých a středních firem," doplnila.

Možným způsobem řešení úpadku firem je konkurz nebo reorganizace.

Témata:  bankrot firmy DPH

Související

Aktuálně se děje

24. září 2025 11:01

22. září 2025 11:03

Za sliby Stačilo! by Česko zaplatilo tvrdou daň

Pokud by hnutí Stačilo! svůj program kompletně prosadilo tak, že by byl platný trvaleji, vyjde to v nadcházejících letech veřejné rozpočty ČR dohromady na stovky miliard korun dodatečných výdajů navíc, tedy oproti stavu, kdy program hnutí Stačilo! realizován nebude.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy

online prodejce Shein

Komentář

Shein chce po skandálech zlepšit image. Přísné kontroly mají zachránit jeho cestu na burzu

Svět retailu je plný přísných zákonů a regulatorních požadavků – a v případě fast fashion (rychlé módy) to platí dvojnásobně. Jedním z lídrů tohoto segmentu je čínský Shein, který se do popředí dostal díky levnému oblečení a agresivnímu marketingu. Jeho rychlý růst však provázely kontroverze, obvinění z obcházení zákonů a stamilionové pokuty.