Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Jančura se bojí o osud nádražních budov, píše vládě

Jančura se bojí o osud nádražních budov, píše vládě

Foto: TV Prima

Majitel skupiny Student Agency Radim Jančura v pondělí zaslal otevřený dopis premiéru České republiky a ministrům financí a dopravy týkající se zodpovědného nakládání s budovami nádraží, které jsou v majetku Českých drah. V úterý o tom informoval mluvčí skupiny Aleš Ondrůj.

Cílem tohoto dopisu je podle Ondrůje vyvolat diskusi ohledně dalšího osudu nádražních budov a dalšího majetku, kterého se České dráhy hodlají zbavovat prodejem.RegioJet, který patří do skupiny Student Agency a provozuje železniční dopravu, požádal představitele České republiky, aby zajistili, že s tímto majetkem nebude naloženo způsobem, který by znamenal "projedení" majetku, netransparentní prodej a podhodnocení majetku neumožňující využít příjmy z prodeje způsobem prospěšným pro celou společnost.Jančura také poukazuje na možné zvýhodnění jednoho dopravce, který majetek dostal zdarma. "Díky tomu může z prodeje získat peníze, které povedou k nerovným podmínkám na trhu, například pokud by tyto peníze investoval do modernizace vozového parku," upozorňuje v otevřeném dopise Jančura."Nádraží získaly České dráhy od státu zdarma při transformaci tzv. státní organizace, a proto i další nakládání s nimi musí tuto skutečnost respektovat. Pokud by stát nádraží, která před tím daroval ČD, odkoupil, poskytl by tím nedovolenou státní podporu jednomu z dopravců, kterou by následně ČD musely vrátit, protože toto je proti legislativě Evropské unie. Mohla by nastat situace podobná letecké společnosti Malév, která v návaznosti na podobnou situaci musela ukončit provoz," varuje majitel Student Agency.

Témata:  Student Agency Radim Jančura

Aktuálně se děje

24. září 2025 11:01

22. září 2025 11:03

15. září 2025 11:26

Podvodné e-shopy se maskují za známé značky. Odborníci radí, jak je rozpoznat

Podvodným e-shopům asi nikdy nebude konec. Zcela jistě jste se i vy s nějakým setkali. V lepším případě to skončilo rychlým odhalením, v tom horším poučením za bolestivou cenu. Mimo klasické praktiky, kdy e-shopy lákají pouze na výprodeje, se bohužel stále častěji objevují napodobeniny reálných prodejců, na jejichž jménu a případně i grafické podobě stránek podvodníci parazitují.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy