Česká televize: Obrovský propad v příjmech z reklamy!

Propad v reklamních příjmech o 42 procent oproti schválenému rozpočtu zaznamenala vloni Česká televize (ČT), která tak na reklamě vybrala místo očekávané půlmiliardy jen 279 milionů korun. Vyplývá to z ročního vyúčtování ČT, se kterým se ve středu seznámí vláda.

660
reklama

"Vzhledem k poklesu sledovanosti, zejména programu ČT1 a pokračující krizi reklamního trhu související s celkovou ekonomickou situací byly příjmy z reklamy oproti předpokládanému rozpočtu nižší o 201 milionů korun, což představuje pokles o 42 procent," uvedla veřejnoprávní televize v materiálu pro ministry.

Podle ČT se slabý výnos z reklamy projevil už v posledním čtvrtletí roku 2010 a situace se zhoršovala i v průběhu roku 2011. "I přes snížený příjem z reklamy byly hrazeny v zákonem stanovené výši mandatorní výdaje," dodala televize.

Legislativa veřejnoprávní televizi ukládala odvádět každý měsíc 12,5 milionu korun do fondu kinematografie a desetkrát nižší částku Českému telekomunikačnímu úřadu (ČTÚ), a to na zvláštní účet pro rozvoj zemského digitálního vysílání.

Mandatorní výdaje ČT odpadly k 14. říjnu 2011, kdy kvůli změně zákona přestala vysílat reklamu na svém hlavním programu ČT 1 a na zpravodajské stanici ČT 24. Filmaři tak získaly od veřejnoprávní televize vloni 133,5 milionu korun, ČTÚ pak lehce přes 13 milionů.

Zbylých 132,4 milionu korun televize využila na podporu digitalizace v Česku, výstavbu a provoz multiplexu veřejné služby nebo na informační kampaň a služby spojené s digitalizací televizního vysílání.

Za výstavbu a provoz veřejnoprávního multiplexu dala ČT vloni z reklamních prostředků 23 milionů korun, původně měla ve stejné položce ambici o 100 milionů vyšší. Podobně za vysílání a distribuci svých programů zemskou digitální cestou chtěla dát ČT z reklamy 115 milionů, nakonec se musela spokojit s částkou o téměř 90 milionů nižší.

Na informační kampaň k digitalizaci vydala veřejnoprávní televize v roce 2011 sumu ve výši 84 milionů korun, dalších 20 milionů zaplatila za digitalizaci svého archivu. Společnost Media Master, která ČT reklamu prodávala, získala na provizích téměř 23 milionů korun. Šlo tedy zhruba o osm procent z celkové vybrané částky.

Reklamní účet ČT skončil s přebytkem 18 milionů korun. Prostředky čeká využití během letos během informační kampaně k ukončení tradičního televizního vysílání na Jesenicku a Zlínsku.

Témata: česká televize

Doporučujeme

Související:

Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky