Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Odvody z hazardu na dobročinnost se firmám vracely zpět na účet

Odvody z hazardu na dobročinnost se firmám vracely zpět na účet

Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Pracovníkům zvláštního útvaru ministerstva financí se podařilo rozkrýt machinace, při kterých firmy provozující hazard odváděli část výnosů na dobročinné účely. Analytici z ministerstva financí proto podali hned několik trestních oznámení, píší čtvrteční Hospodářské noviny (HN).

Největší nesrovnalosti za 140 milionů korun, byly zjištěny u společnosti Helvet Group. Z vyvedení stovky milionů je podezřelá i společnost Merkur Casino. Policie už trestní oznámení přijala, ostré vyšetřování ale teprve chystá. "Co se týká trestního oznámení na tyto dvě společnosti, ještě nebyly zahájeny úkony trestního řízení," potvrdil informace HN mluvčí pražské policie Tomáš Hulan.

Obě firmy podle závěrů analytického útvaru, který má na starosti boj proti praní špinavých peněz, vraceli peníze určené na dobročinnost oklikou sami sobě. Nejčastěji tak, že dotaci poslali nově založenému občanskému sdružení, které sídlí na virtuální adrese, odkud pak miliony v hotovosti někdo obratem vyzvedl. Peníze v bankách pak podle ministerských úředníků vyzvedávali například i lidé, kteří "nebyli schopni souvisle komunikovat a ani nevěděli, jakou činností se jejich společnost zabývá". Představitelé podezřelých společností nemají o policejním vyšetřování zatím žádné informace. Podle Hulana je detektivové budou teprve kontaktovat.

Neprůhledné odvody hazardních společností mapují HN již několik let. Podezřelé případy ale nikdo nevyšetřoval, dokonce ani ministerstvo financí, které přitom vydává herní povolení a licence.

Témata:  podvod hazard

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.