Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Češi vymění velikonoční pomlázku za dovolenou v Egyptě

Egypt
Egypt
Foto: Pixabay

Během velikonočních svátků zamíří Češi na dovolenou, nejčastěji do Egypta. Tam stráví Velikonoce celkem 29 procent turistů, kteří si zakoupili zájezd u cestovní agentury Invia. Rovných 11 procent cestovatelů si ve svátečním čase užije termální lázně v Maďarsku a 10 procent zvolilo rekreaci v tuzemsku. Zájem je také o lyžování v italských a rakouských Alpách nebo o eurovíkendy v Paříži.

Egypt patří dlouhodobě mezi nejoblíbenější destinace, kde Češi tráví nejen letní dovolené. Dle statistik cestovní agentury Invia se vydají do této africké země strávit také Velikonoce – a to rovných 29 procent cestovatelů. „Průměrná cena pobytu v Egyptě činí necelých 16 tisíc korun na osobu. Nejčastěji si Češi Velikonoce prodlouží a pojedou na osmidenní dovolenou. Budou přitom bydlet ve čtyřhvězdičkovém hotelu se stravováním all inclusive,“ uvádí Andrea Řezníčková, tisková mluvčí cestovní agentury Invia, která prodává nejvíce online zájezdů v Česku. Důvodem obliby Egypta je podle jejích slov stabilní počasí, servis na skvělé úrovni i dobrá doletová vzdálenost. Za teplem vyrazí čeští cestovatelé i do Spojených arabských emirátů, celkem 6 procent. Nejoblíbenější země s velikonočními pobyty u moře pak uzavírají Kanárské a Kapverdské ostrovy.Tuzemští turisté stráví jarní svátky také v termálních lázních v Maďarsku. To obsadilo v žebříčku nejoblíbenějších velikonočních zájezdů druhou příčku, k jeho horkým pramenům zamíří rovných 11 procent cestovatelů. Lidé ale nezanevřeli ani na pobyty v České republice. Na jižní Moravě, v Krkonoších a v jižních Čechách jich oslaví Velikonoce 10 procent. Aktivní jedinci pak zamíří do lyžařských center v Itálii a Rakousku. „Na alpských ledovcích panují stále skvělé lyžařské podmínky a i v půlce dubna je tak velký zájem o pobyty ve vyhlášených střediscích. Nabídky sportovní dovolené v Itálii využilo na velikonoční svátky 5 procent turistů,“ upřesňuje mluvčí Řezníčková s tím, že do Rakouska vycestují 4 procenta zájemců.

Oblibě se těší i poznávací zájezdy v evropských metropolích. Do romantické Paříže s průměrnou cenou na osobu 5,5 tisíce korun vycestuje celkem 6 procent lidí. Nejfrekventovanějším dnem odjezdu na velikonoční dovolenou bude právě začátek svátků, Velký pátek. Ten v tomto roce připadá na 19. dubna. Češi pak nejvíce nakupovali pobyty v úterý 12. března, kdy využívali třetí vlny nabídky First Minute se slevami až 25 procent.Tabulka č. 1: Nejoblíbenější destinace o Velikonocích

Země

Podíl na prodeji

Průměrná cena za osobu

Egypt

29 %

15 900 Kč

Maďarsko

11 %

5 600 Kč

Česká republika

10 %

3 200 Kč

Spojené arabské emiráty

6 %

27 500 Kč

Francie

6 %

5 500 Kč

Itálie

5 %

6 375 Kč

Kanárské ostrovy

4 %

20 500 Kč

Rakousko

4 %

4 750 Kč

Slovenská republika

3 %

4 850 Kč

Kapverdské ostrovy

3 %

26 000 Kč

Zdroj: cestovní agentura Invia

Témata:  Cestování dovolená Egypt

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 11:48

Zlato láme rekordy: Nejistota ve světě žene investory k nejstarší jistotě lidstva

Král drahých kovů si pověst „bezpečného přístavu“ na finančních trzích obhajuje s velkým přehledem. Od začátku roku 2025 jeho cena vzrostla o více než 50 % a poprvé v historii překonala hranici 4 000 USD za trojskou unci – a to dokonce během vládního shutdownu v USA. Takto prudký růst však otevírá otázku, zda zlato zvládne udržet tempo a zamíří až k hranici 5 000 USD, nebo přijde ochlazení. Podrobnější pohled na situaci nabízí Olívia Lacenová, analytička Wonderinterest Trading Ltd., ve své aktuální analýze.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.