Společnost Czech Media Invest (CMI), kterou spoluvlastní český miliardář Daniel Křetínský, dokončila nákup francouzských časopisů mediální skupiny Lagardére za 52 milionů eur (zhruba 1,34 miliardy Kč).
Součástí koupě je licence na značku módního magazínu Elle pro Francii. Skupina Lagardére ale dále zůstává vlastníkem mezinárodní značky Elle. Oznámil to dnes v tiskové zprávě člen představenstva CMI Daniel Častvaj.
CMI koupila většinu titulů, které dosud ve Francii Lagardére vydával. Kromě Elle a jeho webové verze jsou to časopisy Version Femina, Art & Décoration, Télé 7 Jours, France Dimanche, Ici Paris nebo Public. "Jde o významnou akvizici rámci naší strategie vstupu na francouzský mediální trh," uvedl dnes generální ředitel CMI Křetínský. Koupená média chce podle něj CMI dál rozvíjet, především v digitální oblasti.
Loni činily výnosy koupených médií podle CMI 239 milionů eur (asi 6,17 miliardy Kč) a zisk před zdaněním a úroky byl zhruba deset milionů eur (asi 258 milionů Kč).
CMI již loni koupila francouzský týdeník Marianne a 49procentní podíl v holdingu Le Nouveau Monde od francouzského bankéře Matthieu Pigasse, spolumajitele francouzského deníku Le Monde. CMI v minulém roce také od Lagardére koupila rozhlasové stanice v Česku, Polsku, na Slovensku a v Rumunsku. Byly mezi nimi třeba tuzemské stanice Frekvence 1 a Evropa 2.
Ve společnosti CMI má Křetínský podíl 50 procent. Dalšími spolumajiteli jsou Patrik Tkáč se 40 procenty a Roman Korbačka s deseti procenty. CMI prostřednictvím svých dceřiných společnosti Czech News Center (CNC) a CN Invest působí v českém tisku. Vydává čtyři deníky, mezi nimi Blesk, Sport a Aha!, desítky časopisů, například týdeník Reflex nebo Svět motorů, a také webové tituly. CNC měla v roce 2017 zisk 127 milionů korun a výnosy 1,948 miliardy korun.
Témata: Czech Media Invest (CMI), Daniel Křetínský, Lagardére