PET láhve

Pet láhve

Zálohování PET lahví a plechovek se má týkat nápojů o objemu 0,1 l až tři litry

Ekonomika

Zálohování PET lahví a plechovek by se mělo týkat nealkoholických nápojů o objemu od 0,1 litru až po tři litry a alkoholických nápojů s obsahem do 15 procent alkoholu. Novinářům to dnes řekl ministr životního prostředí Petr Hladík (KDU-ČSL). Obchodníci budou mít povinnost nabídnout místo na vracení v obchodech s plochou nad 50 metrů čtverečních, sběrných míst by mělo být asi 11.000. Nejdříve lze podle Hladíka systém spustil v polovině roku 2025. Záloha by se měla pohybovat mezi čtyřmi až pěti korunami.

Pet láhve

Zálohování PET lahví v Česku? Systém se plošně zavádět nebude, uvedl Brabec

Aktuality

Plošný systém zálohování PET lahví Česko podle ministra životního prostředí Richarda Brabce (ANO) zavádět nebude. Současný systém sběru je podle něj funkční a díky němu země plní evropské cíle. Chce ho ale dál ve spolupráci s výrobci a Svazem měst a obcí rozvíjet. Brabec to řekl novinářům na dnešním setkání u příležitosti dokončení balíčku nové odpadové legislativy.

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.