NEXT

Ilustrační fotografie

Falešní podomní prodejci se vydávají za prodejce známých značek

Ekonomika

Falešní podomní prodejci podle aktuálních svědectví mnoha poškozených oprášili jeden ze svých starých triků. V posledních dnech se množí případy, kdy se vydávají za prodejce známých značek a prodávají po domácnostech bezpečnostní zámky. Pomocí lží a promyšlené manipulace nutí k nákupu předražené dveřní vložky a produkt v hodnotě okolo 200 korun prodají i za 3 tisíce. Vedle finanční ztráty na poškozené číhá i obrovské riziko vykradení kopií klíče.

Ilustrační fotografie

Zloději překonají dveře bez použití síly a zase za sebou zamknou. Lidé se diví

Ekonomika

Drzost a vynalézavost jsou základními vlastnostmi zlodějů. Pomocí stále populárnější SG metody si dokáží odemknout a pak za sebou dokonce i zamknout. Mohou tak vniknout do nezabezpečené domácnosti, aniž by použili páčidlo či jinou destruktivní formu vstupu. Tato metoda je nenásilná, nezanechává na zámku žádné viditelné stopy a lidé si stále ještě nezvykli, že běžné zámky jsou takto bezbranné, jak je patrné z reakcí a diskusí kolem aktuální krádeže ve zlatnictví v Přelouči.

Aktuálně se děje

7. května 2025 14:38

2. května 2025 9:42

28. dubna 2025 12:40

Češi ročně investují 60 miliard do domácích mazlíčků. Výdaje rostou i kvůli inflaci

Nejvyšší inflace za posledních přibližně třicet let, která v Česku v uplynulých letech udeřila, se promítla i do nárůstu výdajů za psi a kočky. Za psa tak dnes běžná domácnost v ČR utratí průměrně zhruba 1500 korun měsíčně, za kočku zhruba polovinu této částky. Přitom alespoň jednoho psa vlastní na dva miliony českých domácností, alespoň jednu kočku pak bezmála 1,5 milionu domácností. Výdaje za „psa v obýváku“ tak činí přibližně 40 miliard korun ročně, kočky coby domácí mazlíčci pak v souhrnu vyjdou na přibližně 20 miliard korun.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy