havarijní pojištění

Ilustrační fotografie

Pojištění auta zdražuje. Na čem se vyplatí šetřit a na čem naopak ne

Pojištění

Končí vám pojistné období pro pojištění vašeho auta a dostali jste dopis od pojišťovny, která vám zvyšuje cenu povinného ručení a havarijního pojištění? Stejně jako inflace, i cena pojištění auta roste. Lze se bránit? Na druhou stranu se ale nevyplatí šetření na nepravém místě. Pojištění uzavřené na nesprávnou hodnotu, případně bez důležitých služeb a s nízkými limity totiž neochrání dostatečně a v důsledku se může prodražit.

Auto, ilustrační fotografie

Majitelé aut se zbytečně připravují o tisíce korun ročně

Pojištění

Havarijní pojištění si aktualizuje pouze osm procent majitelů vozidel. Nejčastěji si cenu pojištění nechávají přepočítat lidé ve věku 36 až 45 let. Aktualizaci stávající smlouvy havarijního pojištění přitom nenechávají na poslední chvíli, většina si totiž přepočítá cenu nejpozději 43 dní před výročím smlouvy. Vyplývá to z aktuálních statistik portálu ePojisteni.cz.

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.