Fitch Ratings Inc. je americká ratingová agentura a je jednou z „ velkých tří ratingových agentur “, další dvě jsou Moody's a Standard & Poor's . Je jednou ze tří celostátně uznávaných statistických ratingových organizací (NRSRO), které v roce 1975 určila americká Komise pro cenné papíry a burzy. Wikipedia
Fitch Ratings je ratingová agentura, která hodnotí životaschopnost investic ve vztahu k pravděpodobnosti selhání . Fitch je jednou ze tří největších mezinárodních ratingových agentur, spolu s Moody's a Standard & Poor's.
Ratingová stupnice agentury Fitch pro emitenty a emise je vyjádřena pomocí kategorií 'AAA' až 'BBB' (investiční stupeň) a 'BB' až 'D' (spekulativní stupeň) s dodatečným +/- pro úrovně AA až CCC indikující relativní rozdíly. pravděpodobnosti selhání nebo obnovy problémů.
Jsou oceněný poskytovatel úvěrových ratingů, komentářů a výzkumu. V této éře volatility a technologické transformace poskytujeme jasnost a vhled. Lidský vhled, který umožňuje našim klientům po celém světě činit lepší rozhodnutí.
Společnost Fitch Group je zcela vlastněna společností Hearst a tvoří ji: Fitch Ratings, globální lídr v oblasti úvěrových ratingů a výzkumu, a Fitch Solutions, přední poskytovatel dat, výzkumu a analýz. Fitch Group se dvěma centrálami v Londýně a New Yorku je vlastněna společností Hearst.
Komentář Lukáše Kovandy: Agentura Fitch dnes přelomově zhoršuje ratingový výhled Číně. Děje se tak vůbec poprvé od 90. let, kdy ji začala ratingově hodnotit. Dosud se rating Číny v očích Fitche vždy jen zlepšoval.
Zlato láme rekordy: Nejistota ve světě žene investory k nejstarší jistotě lidstva
Král drahých kovů si pověst „bezpečného přístavu“ na finančních trzích obhajuje s velkým přehledem. Od začátku roku 2025 jeho cena vzrostla o více než 50 % a poprvé v historii překonala hranici 4 000 USD za trojskou unci – a to dokonce během vládního shutdownu v USA. Takto prudký růst však otevírá otázku, zda zlato zvládne udržet tempo a zamíří až k hranici 5 000 USD, nebo přijde ochlazení. Podrobnější pohled na situaci nabízí Olívia Lacenová, analytička Wonderinterest Trading Ltd., ve své aktuální analýze.
Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.