Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Vstřícná komunikace bank? Mrkněte, jak dopadla v testu ta vaše

Vstřícná komunikace bank? Mrkněte, jak dopadla v testu ta vaše

Foto: Pixmac

Přestože se kvalita služeb bank zlepšuje, průměrně jim vyřízení e-mailu zabere 10 hodin a zvednutí telefonu 50 vteřin. Své preference mezi komunikací prostřednictvím internetu a telefonního hovoru přitom nemají různě nastavené jen lidé, ale očividně také samotné finanční instituce.

Šetření kromě jiného ukázalo, že pokud banka nad svými konkurenty vyhrává v rychlých odpovědích na dotazy přes infolinku, často pokulhává v komunikaci prostřednictvím e-mailu. Totéž platí i naopak. Dále na českém trhu působí takové banky, které si v obou oblastech drží svoji zlatou střední cestu a odpovídají zhruba průměrně tak či onak.

Například Wüstenrot hypoteční banka skončila s rychlostí elektronické odpovědi za jednu hodinu a jedenáct minut na třetím místě a vzhledem k tomu, že odpověděla vždy maximálně úplně na každý dotaz ze tří vln, v celkovém hodnocení se umístila na druhé pozici. V případě infolinek se ale drží spíše spodní hranice žebříčku. „Je sice nonstop dostupná, v celkovém hodnocení je však na posledním místě. Zejména přijetí hovoru je pomalé," uvádí organizátor testu agentura Datank s tím, že i tak se WHB proti loňskému roku zlepšila z průměrných 140 na 89 sekund.

Podobně je na tom také ING Bank. Zatímco rychle a kvalitně reagovala na elektronické dotazy, přes telefon se jí příliš nedařilo. Proti tomu stejný případ, jen opačně, předvedla Raiffeisenbank im Stiftland. Ta sice vyhrála na poli infolinek, v emailové komunikaci však skončila v hodnocených kritériích na posledním místě.

Pokud bychom se na celé šetření e-mailové komunikace podívali posouzením poměru rychlost / kvalita vyřízení elektronické pošty, jsou banky poměrně vyrovnané. Pokud banka zašle odpověď rychle, je zpravidla překvapivě vyčerpávající. Naopak pomalá odpověď znamená zpravidla také nižší kvalitu informací. To se projevilo například u Oberbank nebo Citibank. „U telefonické komunikace však tato přímá úměra mnohdy neplatí. Zde navíc kromě rychlosti a kvality byla sledována také dostupnost infolinek, která ale nespadá do celkového hodnocení," doplnila agentura Datank.

Dílčí výsledky rychlosti i kvality emailové a telefonické komunikace bank zveřejnila agentura Datank v rámci výzkumu Nejlepší banka 2013. Výzkum se celkově uskutečňuje na základě pěti vln testování. Výše zmíněné výsledky jsou zpracovány na základě prvních tří vln.

Témata:  banky

Související

Aktuálně se děje

12. dubna 2025 15:41

11. dubna 2025 10:26

10. dubna 2025 9:17

Trumpův velký omyl: Obchodní válka mu přerostla přes hlavu, dolar padá

Administrativa amerického prezidenta Donalda Trumpa se zásadně přepočítala. Nemá obchodní válku, kterou rozjela, plně pod kontrolou. Alespoň podle vývoje kursu dolaru. Americká měna ji zrazuje, protože Trumpovi lidé čekali posilování dolaru, který ovšem místo toho oslabuje. Třeba česká koruna si vůči němu za dnešek připisuje (v čase 15:35) výrazné takřka procento. 

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy

Donald Trump

Komentář

Trump náhle ustoupil od cel. Trhy zaskočil slabý dolar

Administrativa amerického prezidenta Donalda Trumpa se zásadně přepočítala. Ve středu odpoledne středoevropského času bylo stále patrnější, že obchodní válku, kterou rozjela, nemá plně pod kontrolou. Alespoň podle vývoje kursu dolaru. Americká měna ji zradila. Trumpovi lidé čekali posilování dolaru, který ovšem místo toho oslaboval. Třeba česká koruna si vůči němu včera kolem půl čtvrté odpolední středoevropského času připisovala výrazné takřka procento.