Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Počet obětí ostravského střelce vzrostl na sedm. Lidé mohou pozůstalým pomoci finančně

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Žena zraněná při úterní střelbě ve Fakultní nemocnici Ostrava včera zemřela. ČTK to potvrdila mluvčí nemocnice Petra Petlachová. Počet obětí dvaačtyřicetiletého střelce tak vzrostl na sedm. Další dva zranění muži jsou mimo ohrožení života, jeden byl již z nemocnice propuštěn do domácí péče.

Stav ženy, kterou útočník střelil do hlavy, byl od úterka kritický, nemocnice ve středu oznámila, že se její zdravotní stav ještě zhoršil a tato situace přetrvávala i dnes ráno. "Těžce zraněná zemřela," sdělila ČTK Petlachová.

Fakultní nemocnice Ostrava dnes otevřela ordinaci i čekárnu traumatologické ambulance v budově polikliniky, kde se tragédie stala. Fungovat začalo také konto, kam lidé mohou posílat peníze na podporu rodin obětí ostravské střelby a zraněných. Transparentní bankovní účet má číslo 73030761/0710. Dárci mohou na tento sbírkový účet přispívat do 31. března 2020.

Aktuální informace o stavu sbírkového účtu najde zde.

Pomoc pro rodiny pozůstalých i zraněné už schválila zastupitelstva Ostravy i kraje. Rodinám zavražděných každá z těchto institucí pošle 100.000 korun. Zranění dostanou polovinu. O podobně vysoké podpoře by měla jednat i vláda.

Střelec zahájil palbu bez varování na poliklinice ostravské fakultní nemocnice v čekárně traumatologické ambulance v úterý po 07:00. Muž střílel čekající pacienty z bezprostřední blízkosti do hlavy a hrudníku. Asi tři hodiny po útoku vrah v Děhylově na Opavsku spáchal sebevraždu.

Témata:  Střelba v ostravské nemocnic 10. 12. 2019,  úmrtí

Aktuálně se děje

22. září 2026 17:07

EET se vrací, s ní i školkovné a studentská sleva. Restaurace čeká nižší DPH

Návrat elektronické evidence tržeb od ledna příštího roku není jedinou změnou, kterou nově schválený zákon přinese. Daňový balíček spojený s EET 2.0 obnovuje školkovné a studentskou slevu na dani, snižuje DPH u nealkoholických nápojů podávaných v gastronomii, osvobozuje část spropitného zaměstnanců od daní a odvodů a vrací daňové zvýhodnění tichého vína poskytovaného jako firemní dar. Nová pravidla začnou platit od 1. ledna 2027.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy