Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Nevíte co uvařit? Carrefour ve spolupráci s ChatGPT usnadní lidem nákupy

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Francouzský maloobchodní řetězec Carrefour ve spolupráci s chatbotem ChatGPT usnadní lidem nákupy. Systém sestaví nákupní seznamy, kuchyňské recepty a přísady nakoupí.

To vše během chvíle. Informuje o tom francouzský deník Le Figaro.

Pokud má člověk málo času sepsat si nákupní seznam a žádnou inspiraci, co uvařit, pomůže mu robot. Jmenuje se Hopla a ode dneška bude k dispozici na úvodní internetové stránce francouzského řetězce. Stačí, když s ním zákazník zahájí konverzaci, a inteligentní robotický asistent sestaví nákupní seznam, recept na vaření a sám naplní i nákupní košík.

"Nevím, co příští týden vařit, jsme čtyři a já mám rozpočet 50 eur (zhruba 1200 Kč)," dá se mu například napsat. Hopla dotaz zpracuje a vytvoří pět receptů od boloňských špaget přes zapečené cukety až po houbovou omeletu. Pak sepíše přísady, které jsou k uvaření těchto jídel potřeba, přičemž bere v úvahu běžné produkty, které by lidé měli mít doma, jako je sůl, pepř nebo olivový olej.

Jakmile se produkty na obrazovce zobrazí, je možné je jedním kliknutím přidat do nákupního košíku. Pak už je stačí pouze objednat a vyzvednout na prodejně, případně si je nechat poslat domů.

Carrefour se při vytváření technologie spojil se společností OpenAI, která vytvořila chatbota ChatGPT. "Jsme první ve Francii, kdo používá tuto technologii,“uvedl generální ředitel Carrefouru Alexandre Bompard při prezentaci projektu. Pro Bomparda je cílem "udělat krok vpřed a vynalézt obchod zítřka“. Najatí odborníci na umělou inteligenci (AI) na technologii pracovali pět týdnů.

Aby se předešlo jakémukoli zneužití, je ChatGPT na stránce Carrefouru naprogramován, aby odpovídal pouze na otázky týkající se jídla. "Nejsem oprávněn odpovídat,“ napíše, pokud je žádost mimo rozsah jeho kompetencí.

Témata:  Carrefour nákupy

Aktuálně se děje

22. října 2024 10:41

Chcete získat informace z registru dlužníků? Buďte obezřetní

Spotřebitelé by měli být obezřetní, chtějí-li získat informace z registru dlužníků. Provozovatelé těchto registrů často slibují detailní informace o stavu dluhů, ale mnohdy poskytnou neúplný přehled, za který si spotřebitel přesto připlatí. Jak se vyhnout zbytečným výdajům a kde získat spolehlivé informace? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy