Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Poslední snaha zastavit EET. Uspějí poslanci proti Babišovi?

Miroslav Kalousek
Miroslav Kalousek
Foto: Mikuláš Křepelka, EuroZprávy.cz

Poslanci TOP 09 by chtěli účinnost elektronické evidence tržeb odložit. První fáze EET by přitom měla začít fungovat už od prosince. Tomu chce ale TOP 09 za každou cenu zabránit. Netají se ani tím, že by ráda zrušila celý zákon.

Už v prosinci má na první obchodníky a podnikatele dopadnout elektronická evidence tržeb (EET) a TOP 09 na poslední chvíli zkouší projekt pozastavit, případně úplně zrušit. Šéf TOP 09 Miroslav Kalousek požádal ve Sněmovně lidovce a ČSSD, aby se EET a Andreji Babišovi postavili.

"S ohledem na problémy s spuštěním a za chaos, který může nastat i s ohledem na počet výjimek, které stále přicházejí, chceme posunout ten projekt o dva roky na první leden 2019. Chceme zabránit chaosům a zmatkům, které může provázet například otázka spropitného, stánkového prodeje, prodej přes ulic a podobně. Chceme tak zabránit chaosu a nerovným podmínkám ve vztahu k podnikatelům," potvrdil záměr TOP 09 její poslanec Martin Plíšek.

Podporu budou "topkaři" hledat napříč Sněmovnou. "Kromě těch stran, které ten zákon nepodpořily, se chceme obrátit na vládní demokratické strany KDU-ČSL a ČSSD, aby odklad zvážily, protože do roku 2019 nás čekají volby. A v těch volbách buď uspějí strany, které prosazují EET a pak může být spuštěna pro všechny anebo vyhrajeme my a my chceme po volbách tento nesmyslný projekt zrušit," popsal plány TOP 09 poslanec Plíšek.

Témata:  EET (elektronická evidence tržeb) Andrej Babiš Miroslav Kalousek

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy