Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Hyundai ví, jak poslat autem zprávu do vesmíru +VIDEO

Země, ilustrační fotografie
Země, ilustrační fotografie
Foto: NASA

Hyundai propojil členy jedné z nejodloučenějších rodin v naší sluneční soustavě. V rámci kampaně na podporu své firemní filozofie nazvané „New thinking“ pomohl předat poselství "z tohoto světa" přímo do vesmíru.

Nová kampaň s názvem "Zpráva do vesmíru", je zároveň příběhem 13leté dívky z Houstonu v Texasu, jejíž otec je astronaut a často na vesmírných misích na Mezinárodní vesmírné stanici tráví mnoho dlouhých měsíců. Hyundai přišel na způsob, jak otce s dcerou propojit pomocí unikátního vzkazu psaného obřím písmem, které je možné číst i z vesmíru. 

Po několika expedicích na různá místa na světě a analýzách dat o počasí a geografických podmínkách bylo jako nejvhodnější místo pro vytvoření vzkazu vybráno vyschlé jezero Delamar Dry Lake, v americké Nevadě. Tato přírodní rovina posloužila jako gigantické plátno, na které 11 vozů Genesis napsalo svými koly zprávu o rozloze více než jeden a půl krát větší než Central Park v New Yorku. Zachycení zprávy od své dcery Stephanie na Mezinárodní kosmické stanici posléze její otec prokázal fotografií. Vzkaz o rozloze 5,55 km2 byl navíc Guinessovou knihou rekordů uznán jako "největší obraz stopy pneumatiky".

Na ambiciózním projektu spolupracovali odborníci z Koreje, Evropy i Spojených států. Náročná akce vyžadovala vozidla s vynikajícím výkonem motoru, přesným řízením, spolehlivým pohonným ústrojím a vynikající jízdní stabilitou, aby se vyrovnala s drsným povrchem při vytváření komplikovaného obrazce. Byla nutná perfektní synchronizace, takže tým nakonec rozhodl, že Hyundai Genesis bude pro tuto výzvu ideální automobil.

Zdroj: YouTube

Témata:  auta Vesmír

Související

Aktuálně se děje

4. prosince 2025 10:58

28. listopadu 2025 13:23

24. listopadu 2025 17:55

12. listopadu 2025 12:17

Tváří v tvář smrti, ale s nízkým platem. Pietní profese dál zaostávají za průměrem

Listopad bývá obdobím, kdy lidé častěji zavítají na hřbitovy a připomínají si své blízké. S tím se dostávají do popředí i profese spojené s pietními službami – květinářky, pracovníci pohřebních služeb či kameníci. Podle údajů portálu Platy.cz se jejich výdělky výrazně liší. Kameníci si měsíčně přijdou přibližně o 60 % více než květinářky, přesto se ani oni nedostanou nad celostátní průměr. Zatímco příjmy květinářek a pracovníků pohřebních služeb zůstávají znatelně pod ním, mzdy kameníků se k průměrné úrovni alespoň přibližují.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy