Další podvodný e-mail tahá peníze z českých účtů. Pozor na něj

V Česku přibývá počítačových infekcí, které cílí převážně na bankovní sektor. Primárním zájmem útočníků jsou většinou přístupové údaje klientů bank do internetového bankovnictví. Příkladem je i e-mail, který v těchto dnech chodí klientům České Spořitelny.

Ilustrační fotografie
reklama

"V napadeném počítači klientovi zobrazí po přihlášení do internetového bankovnictví informaci o chybné platbě, která byla připsána na jeho účet. Dále klienta informuje, že z tohoto důvodu je jeho účet dočasně zablokován, dokud nepotvrdí vrácení připsané platby zpět potvrzením tlačítka „Pokračovat“ na podvodné obrazovce s názvem „Chybná platba“. Po jeho zmáčknutí se objeví předvyplnění platební příkaz, a pokud ho klient autorizuje, odejdou mu z účtu jeho vlastní peníze," varuje tisková zpráva banky.

Česká spořitelna dodává, že nikdy účty svých klientů kvůli podvodné platbě neblokuje a nikdy nevyžaduje přihlášení do systému bankovnictví přímo v e-mailu. Na zprávu proto nijak nereagujte, ideálně ji označte za spam a vymažte. 

Bankovní malware je však čím dál sofistikovanější. Útočníci si dokáží poradit i s autorizačními esemeskami. Stačí pod nějakou záminkou přesvědčit nepozorného uživatele, že si má nainstalovat do mobilu aplikaci, která pak autorizační esemesku nezobrazí majiteli mobilu, ale přepošle ji útočníkům. Takové případy jsou naštěstí poměrně málo časté.

Témata: počítače | hackeři

Doporučujeme

Související:

Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky