Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Vláda prodloužila zrušení daně na respirátory o dva měsíce

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Michael Zelinka / INCORP images

Vláda prodloužila zrušení daně z přidané hodnoty (DPH) na respirátory kategorie FFP2 a vyšší. Nulová sazba bude platit další dva měsíce až do 3. června. Na twitteru to uvedla ministryně financí Alena Schillerová (za ANO). Dočasné zrušení 21procentní daně vláda zavedla na začátku února a původně mělo platit dva měsíce. Chtěla tím podpořit snížení cen respirátorů při jejich povinném zavádění. Podle průzkumu ministerstva se cena respirátorů v řetězcích nyní pohybuje v průměru mezi deseti až 13 korunami.

Respirátory třídy FFP2 případně vyšší nebo srovnatelné úrovně jsou v současnosti povinné v obchodech, veřejných budovách i ve vozech veřejné dopravy.

"Chtěli jsme tímto krokem pomoci lidem, zejména sociálně slabším, důchodcům, rodinám s dětmi a dalším, aby pro ně respirátory byly dostupným zbožím," řekla novinářům Schillerová.

Ke snížení nebo zrušení DPH na ochranné pomůcky proti šíření koronaviru vyzývali už dříve vládu výrobci respirátorů. Schillerová opakovaně apelovala na výrobce a prodejce, aby zrušení daně promítli do ceny těchto ochranných prostředků. Někteří prodejci následně cenu upravili, za což jim dnes Schillerová děkovala. Zároveň žádala, aby nenastaly v dalších dnech žádné cenové šoky.

Stanovení maximální ceny respirátorů vláda naopak odmítla. Podle ministra průmyslu, obchodu a dopravy Karla Havlíčka (za ANO) především kvůli tomu, že je mezi nimi řada rozdílů.

Témata:  respirátory

Aktuálně se děje

22. října 2026 12:25

Letiště Praha nabídne v zimě 145 destinací. Přibudou nové linky do exotiky i Evropy

Zimní letový řád pražského letiště přinese 20 nových destinací a celkem 69 leteckých dopravců. Cestující budou moci využít nové spoje do evropských měst, Asie i exotických letovisek. Letiště očekává, že během zimní sezony odbaví více než 6,5 milionu cestujících.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Aleš Juchelka (ANO)

Stát přidá firmám na zaměstnance se zdravotním postižením. Podpora vzroste o desítky tisíc

Zaměstnavatelé, kteří vytvářejí pracovní místa pro osoby se zdravotním postižením, získají od státu vyšší podporu. Maximální roční příspěvek na provozní náklady se zvýší ze 48 na 90 tisíc korun na jednoho zaměstnance. Růst čeká také mzdový příspěvek, který se od ledna 2027 zvýší o 2500 korun měsíčně. Novela zákona o zaměstnanosti zároveň slibuje méně administrativy a pružnější pravidla pro vytváření pracovních míst.