Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Češi v zimě více cestují. Do exotiky vyráží o třetinu více turistů než vloni

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Češi mají v letošním roce větší zájem o zimní dovolené. Podle aktuálních statistik cestovní agentury Invia volí zimní zájezdy do exotických destinací o 33 % více osob než v loňském roce. Na oblibě získávají především Spojené arabské emiráty. I o tradiční zimní destinace ale mají turisté větší zájem. Na hory vyrážejí především do Itálie a Rakouska. Z oblíbených přímořských destinací vedou Egypt a Kanárské ostrovy.

Egypt je u turistů, kteří chtějí v zimě vyrazit za teplem, dlouhodobě velmi oblíbený. V letošní sezóně však svou pozici ještě posílil. Cestovní agentura Invia zaznamenala téměř 50% meziroční nárůst objednávek zájezdů do Egypta s odjezdem v zimních měsících. Egypt se tak stal třetí nejoblíbenější zimní destinací Čechů a tvoří 17% podíl na prodeji zájezdů u cestovní agentury Invia. Více než 6 % turistů poté v zimním období volí dovolenou na Kanárských ostrovech.

Na popularitě ale získávají vzdálenější exotické destinace. Nejoblíbenější jsou Spojené arabské emiráty, které u cestovní agentury Invia tvoří 35% podíl na prodeji exotických zájezdů. Druhou nejoblíbenější exotickou destinací, kterou Češi v zimě vyhledávají, jsou Kapverdské ostrovy. Tato lokalita zaujímá 11% podíl na prodeji všech exotických zájezdů s odjezdem v zimních měsících. Téměř dvojnásobný počet objednávek oproti loňské zimní sezóně zaznamenává cestovní agentura Inviav případě zájezdů na Maledivy.

Zimní dovolené k moři si Češi letos zařizovali s větším předstihem. „Oproti minulému roku využilo velké množství klientů First Minute akcí. Dovolené na zimní období začali poptávat už v červnu a červenci. Včasný nákup se týkal především pobytů na vánoční svátky. Z velké míry jsou vyprodané především letecké zájezdy, a to právě v žádaných termínech kolem Vánoc a Silvestra,“ řekl Michal Tůma, marketingový ředitel cestovní agentury Invia, která je jedničkou na českém trhu v oblasti prodeje dovolené přes internet.

I letos však mají čeští turisté velký zájem o dovolené na horách. Mezi dvě nejpopulárnější destinace patří Itálie a Rakousko. Italská lyžařská střediska tvoří 31% podíl na prodeji všech zimních zájezdů u cestovní agentury Invia. Rakousko pak zaujímá 22% podíl na prodeji. Velmi populární zimní destinací je také Maďarsko. Celkem 6 % českých turistů, kteří vyrážejí na zimní dovolené s cestovní kanceláří, poté volilo pro svoji dovolenou tuzemsko.

Průměrná cena zimní dovolené se u nejoblíbenějších destinací meziročně mírně snížila. Průměrná hodnota prodaného zájezdu do Itálie například letos činí 6 681 korun na osobu, což je o téměř pět set korun méně než v loňském roce. „Ceny zájezdů do Egypta meziročně o několik set korun zlevnily, průměrná cena zájezdu tak letos činí 15 169 korun na osobu. Celkově pak Češi letos za zimní dovolené utrácejí průměrně 8 125 korun na osobu,“ upřesnil Michal Tůma z cestovní agentury Invia. Do exotické dovolené poté Češi investují v průměru 36 754 korun na osobu.

Tabulka č. 1: Tradiční zimní destinace:prodej zájezdů s odjezdem listopad 2016 – březen 2017

Destinace

Podíl na prodeji 2015

Průměrná cena na osobu 2015

Podíl na prodeji 2016

Průměrná cena na osobu 2016

Itálie

34 %

7 130 Kč

31 %

6 681 Kč

Rakousko

31 %

4 610 Kč

22 %

4 850 Kč

Egypt

12 %

15 770 Kč

17 %

15 169 Kč

Maďarsko

4 %

4 813 Kč

7 %

4 973 Kč

Česká republika

4 %

3 068 Kč

6 %

3 045 Kč

Kanárské ostrovy

5 %

23 296 Kč

6%

21 838 Kč

Zdroj: Statistiky Invia

Tabulka č. 2: Exotické destinace: prodej zájezdů s odjezdem listopad 2016 – březen 2017

Destinace

Podíl na prodeji 2015

Průměrná cena na osobu 2015

Podíl na prodeji 2016

Průměrná cena na osobu 2016

Spojené arabské emiráty

25 %

27 437 Kč

35 %

26 442 Kč

Kapverdské ostrovy

17 %

29 605 Kč

11 %

31 489 Kč

Kuba

8 %

50 935 Kč

9 %

44 082 Kč

Dominikánská republika

10 %

46 069 Kč

9 %

42 646 Kč

Maledivy

5 %

69 004 Kč

6 %

63 585 Kč

Zdroj: Statistiky Invia

Témata:  dovolená

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 19:38

Neberte si hypotéky. Brzo dostanete dotaci. Alespoň za to už bojují lobbisté

Komentář Vladimíra Pikory: Dnešní doba je plná nálepkování. Na každého se něco najde. Kdekdo je např. populista, ačkoli argumenty pro takové označení jsou obvykle na vodě. Podle mě je nálepkování falešné. Mnohdy je jen politicky motivované. Skutečný populismus je jinde. Příkladem klasického populismu, který se za populismus překvapivě neoznačuje, je návrh některých výrobců stavebního materiálu, developerů, a dokonce i bank na dotace hypoték.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy