Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Řidiči autobusů hrozí stávkou, odvrátí ji jen radikální změna

Autobusy, ilustrační fotografie
Autobusy, ilustrační fotografie
Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Dubnovou stávku odvrátí už pouze radikální změna, přesněji okamžité zrušení výběrového řízení na pět a půl miliardový tendr a úplné přepracování podmínek výběrového řízení. Zadávací dokumentace obsahuje podle odborářů desítky pochybení. Jeden příklad za všechny. Řidič na lince z Hradce Králové do Hořic by podle ní měl jet průměrnou rychlostí 62 kilometrů v hodině. V současnosti je to přitom nějakých 35 kilometrů v hodině..

Podle odborné analýzy dojezdové časy za nových podmínek dělají z řidičů závodníky, z cestujících možné oběti nehod a prý popírají fyzikální zákony. Navíc by nový autodopravce podle krajem daných podmínek musel třeba každých pět let měnit vozový park.

"To by u nás vznikl největší bazar s autobusy, strašně by to prodražilo tu dopravu," komentoval situaci pro TV Nova odborář Jiří Kuchyňka. Kraj ale řidičům ustupovat nehodlá. "5. dubna otevřeme obálky, zastavit tendr podle naší právní analýzy nemůžeme," vysvětlila krajská mluvčí Martina Gotzová.

Otevřením obálek a vyhlášením vítěze tendru, kauza zřejmě zamrzne. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže totiž předběžně kraji zakázal desetiletou smlouvu podepsat.

Témata:  stávka autobusy

Související

Aktuálně se děje

10. října 2025 12:10

Levná ojetina může skrývat minulost taxíku. Takhle ji poznáte

Koupí ojetého auta můžete hodně ušetřit, ale kupující by měl vědět, co vlastně kupuje. Některá ojetá vozidla můžou být vysloužilé taxíky, policejní vozy nebo auta z půjčoven. Tato auta jsou typicky opotřebovanější a mají nižší hodnotu. 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Andrej Babiš

Komentář

Rozpočet přežije i Babišovy sliby. Německo by na tom bylo hůř o pětinu

Pokud by Babišova vláda naplnila všechny své sliby během prvního roku vládnutí, z výpočtu Národní rozpočtové rady plyne, že se český schodek veřejných financí stále vyjde pod 3 % HDP; německá vláda by v takovém případě měla o 20 % vyšší deficit než ta česká, rakouská o 38 %, a polská dokonce o 124 %. Ani inflace by neměla být v ČR problémem.