Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

České dálnice. Proč za Evropou zaostáváme?

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Adam Mráček / INCORP images

Dálnice D3 spojující jižní Čechy s Prahou navazuje na jižním konci na hraniční přechod Dolní Dvořiště do Rakouska. Letos zahájilo Ředitelství silnic a dálnic výstavbu třetího úseku této dálnice. Česko je poslední zemí, kde tento úsek propojující celou Evropu chybí.

Na nutnosti co nejdříve napojit Českou republiku na Rakousko se shodl na společném jednání hejtman Jihočeského kraje Jiří Zimola (ČSSD) a člen rozpočtového výboru Evropského parlamentu poslanecTomáš Zdechovský (KDU-ČSL).

„Rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury bude v příštím roce menší. Stát musí v maximální možné míře využít evropské fondy a dostavět v tomto období co možná největší kus dálnice D3, která je stěžejním napojením České republiky na Rakousko," zdůraznil europoslanec Zdechovský, který se na tom shodl s jihočeským hejtmanem Zimolou a rakouským ministrem zahraničí Sebastianem Kurzem.

Dálnice D3 je součástí mezinárodního silničního tahu E55, který vede ze Skandinávie přes naší republiku až do Řecka. V současné době chybí pouze úseky Drážďany – Praha a Praha – Linec. To, že ani po dvaceti pěti letech po sametové revoluci nemá Česká republika dálniční spojení s Rakouskem, považují všichni zmínění politici za ostudné.

Rakušané staví již několik kilometrů od hranic

Rakouská vláda s napojením na českou D3 počítá a na její dostavbě na rakouské straně se již intenzivně pracuje. Dálnice D3 nebyla v původní dálniční síti, která vznikla v 60. letech minulého století. Do sítě byla přidána až v roce 1987 a první část – obchvat města Tábor byl otevřen v roce 1991.

Témata:  dálnice

Aktuálně se děje

22. dubna 2024 20:08

16. dubna 2024 17:29

Bezpečnostní problémy společnosti Boeing přetrvávají. Akcie od začátku roku ztratily třetinu své hodnoty

Společnost Boeing (BA), největší světový výrobce letecké techniky, je opět pod drobnohledem veřejnosti kvůli nedávnému incidentu, kdy se za letu oddělil kryt motoru, což vedlo k nouzovému přistání. Tento incident se přidává k řadě bezpečnostních problémů, kterým společnost čelí, včetně lednového incidentu s oddělením dveří, k němuž došlo jen několik dní před vypršením dohody s ministerstvem spravedlnosti. Pokud úřady zjistí porušení dohody, může Boeing čelit znovuotevření smrtelných případů z let 2018 a 2019.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Neberte si hypotéky. Brzo dostanete dotaci. Alespoň za to už bojují lobbisté

Komentář Vladimíra Pikory: Dnešní doba je plná nálepkování. Na každého se něco najde. Kdekdo je např. populista, ačkoli argumenty pro takové označení jsou obvykle na vodě. Podle mě je nálepkování falešné. Mnohdy je jen politicky motivované. Skutečný populismus je jinde. Příkladem klasického populismu, který se za populismus překvapivě neoznačuje, je návrh některých výrobců stavebního materiálu, developerů, a dokonce i bank na dotace hypoték.