Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Odměny na ministerstvu? Jsou jako minimální mzda za 32 měsíců

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Mimo jiné navrhují výši minimální mzdy. Vysoké úředníky na ministerstvu práce a sociálních věcí však starosti s vyžitím z minimální mzdy mít nemusí. V loňském roce totiž někteří z top úředníků dostali odměny, které dostanou lidé s minimální mzdou za více než 2 roky a 8 měsíců!

Ministerstvo práce a sociálních věcí vyplatilo loni svým 43 vysokým pracovníkům 6,4 milionu korun. Tento úřad mimo jiné navrhuje vládě výši minimální mzdy. Ta byla v loňském roce, kdy byly odměny vyplaceny, 8500 korun. Průměrná odměna jednoho vrcholového úředníka je 148 837 korun, což je minimální mzda za 17,5 měsíce.

Nejvyšší odměny dostali čtyři náměstci a náměstkyně, ti pak ve výsledku měli vyšší plat než samotná ministryně. Ministryně Michaela Marksová uvedla, že při rozdělování odměn zohlednila to, kolik zbylo peněz v rozpočtu, podle odměn v roce 2013 a také, že odměny by neměly překročit 25 procent ročního přijmu.

Odměny lidí na ministerstvu byly různorodé od 19 do 276 tisíc, bez odměn pak zůstali bývalí náměstci, kteří po příchodu Marksové odešli.

 V následující tabulce se můžete podívat, jak jsou vysoké odměny úředníků vůči minimální mzdě v roce 2014. Ta loni byla 8500 korun měsíčně, od 1. ledna letošního roku se zvýšila na 9200 korun.

Témata:  CZK,  ministerstva

Aktuálně se děje

22. září 2026 17:07

EET se vrací, s ní i školkovné a studentská sleva. Restaurace čeká nižší DPH

Návrat elektronické evidence tržeb od ledna příštího roku není jedinou změnou, kterou nově schválený zákon přinese. Daňový balíček spojený s EET 2.0 obnovuje školkovné a studentskou slevu na dani, snižuje DPH u nealkoholických nápojů podávaných v gastronomii, osvobozuje část spropitného zaměstnanců od daní a odvodů a vrací daňové zvýhodnění tichého vína poskytovaného jako firemní dar. Nová pravidla začnou platit od 1. ledna 2027.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy