Dovolené se Češi nevzdají, i když mají hlouběji do kapsy! Na čem raději ušetří?

I když stále více Čechů má hlouběji do kapsy, tak letní dovolené se vzdát nemíní. Většina vyrazí aspoň někam do Česka, mnozí vyrazí na letní dovolenou i vícekrát. Pouze čtvrtina lidí se na dovolenou nechystá vůbec.

Vyplývá to z výzkumu STEM/MARK pro Home Credit. Ten ukázal, že i přes nedostatek financí si dovolenou zkrátí málokdo, daleko raději změní český turista dovolenkovou destinaci.

Trend trávení letní dovolené na exotických místech, jako jsou Dominikánská republika či Egypt, je nejspíše na dlouhou dobu v útlumu. Čeští turisté zůstávají buď v tuzemsku a tráví svou dovolenou aktivně, například na kole, nebo zůstávají v Evropě.

Jen čtvrtina lidí letos v létě určitě nepojede na dovolenou vůbec. Z těch, co za odpočinkem vyrazí, míří více než polovina (58 procent), do zahraničí. Daleko častěji se teď ale Češi vracejí na tradiční místa – do Chorvatska, či Itálie. Na Slovensko potom pojede trávit své volno celých 16 procent Čechů.

Průzkum též ukázal, že 6 z 10 lidí vyrazí na dovolenou více než jednou, 16 procent turistů potom dokonce třikrát. „Četnost dovolených je zajímavý údaj, který poukazuje na to, že Češi stále častěji upřednostňují více, byť třeba kratších, cest a chtějí toho poznat co nejvíce. Lidé také rádi spojují svou dovolenou s prodlouženými víkendy nebo státními svátky," říká analytik Home Credit, Michal Kozub.

Ačkoli téměř polovina lidí se nemusí oproti loňsku během dovolené nijak omezit, řada cestovatelů ráda své peněžence trochu uleví. Nejraději, ve 27 případech ze 100, Češi šetří tím, že na rozdíl od loňských let vyrazí na dovolenou po vlastní ose a vzdají se komfortu a služeb cestovní kanceláře. „Zařízení si dovolené takzvaně po vlastní ose znamená, že turisté neplatí provizi cestovní kanceláři. Nejen že tím ušetří, ale dopřávají si tím i určitou volnost při pohybu a nemusí se vázat na jedno konkrétní místo," komentuje Kozub a vysvětluje, proč tolik lidí volí tuto možnost. S kancelářemi tak cestuje jen 29 procent výletníků.

Velmi populárním způsobem je srovnávání nabídek na internetu. Lidé si samozřejmě hlídají i to, za co během pobytu utrácejí. Jen 11 procent turistů je ochotno si ale dovolenou zkrátit proto, aby ušetřili, a raději vymění svou oblíbenou destinaci za levnější.

Témata: dovolená

Související:

reklama
Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky