Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Nejvyšší mrakodrap světa postaví v Saúdské Arábii

Saúdové se chystají postavit nejvyšší mrakodrap světa. Kilometr vysoké monstrum má stát ve městě Džidda, informuje v úterý televize CNN.

Investiční společnost Kingdom Holding Co., kterou vlastní saúdskoarabský princ Valíd bin Talál, podepsala kontrakt s firmou Saudi Binladen o výstavbě mrakodrapu za 4,6 miliardy rijálů, to je 21 miliard korun. Věž se bude tyčit do nebe v poušti ve městě Džidda u Rudého moře. Stane se součástí centra Kingdom City. Stavba má zabrat pět let. Klíčovou úlohu v ní dostanou nákldaní vrtulníky. V mrakodrapu bude hotel Four Seasons, byty a kanceláře. Výška budovy má přesáhnout jeden kilometr, přesné údaje zatím firma tají. Některé zdroje tvrdí, že jeho výška by mohla dosáhnout až jedné míle, tedy 1609 metrů. Nyní je nejvyšší budovou světa mrakodrap Burdž Chalífa v Dubaji v Spojených arabských emirátech. Měří 828 metrů.

Témata:  mrakodrapy Saudská Arábie

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 11:48

Zlato láme rekordy: Nejistota ve světě žene investory k nejstarší jistotě lidstva

Král drahých kovů si pověst „bezpečného přístavu“ na finančních trzích obhajuje s velkým přehledem. Od začátku roku 2025 jeho cena vzrostla o více než 50 % a poprvé v historii překonala hranici 4 000 USD za trojskou unci – a to dokonce během vládního shutdownu v USA. Takto prudký růst však otevírá otázku, zda zlato zvládne udržet tempo a zamíří až k hranici 5 000 USD, nebo přijde ochlazení. Podrobnější pohled na situaci nabízí Olívia Lacenová, analytička Wonderinterest Trading Ltd., ve své aktuální analýze.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.