Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Jurečka: Koalice se dohodla na zvýšení životního minima a přídavků

CZK
CZK
Foto: Michael Zelinka / INCORP images

Životní a existenční minimum se od ledna zvýší. Dohodla se na tom vládní koalice. Vyčká ještě na údaje o inflaci. Zvednout se mají i přídavky na děti. Na tiskové konferenci to dnes oznámil ministr práce Marian Jurečka (KDU-ČSL).

Kvůli inflaci minimum vzrostlo naposledy od července. Nyní pro samotného dospělého činí 4620 korun. Pro dospělé v rodině a děti je částka nižší. Zvýšení minimální částky pro život a přídavků doporučila Národní ekonomická rada vlády (NERV). Jurečka v minulých týdnech několikrát zopakoval, že vláda je připravena při pokračujícím zdražování minimum navýšit.

Témata:  Marian Jurečka (KDU-ČSL),  životní minimum,  finance

Aktuálně se děje

22. září 2026 17:07

EET se vrací, s ní i školkovné a studentská sleva. Restaurace čeká nižší DPH

Návrat elektronické evidence tržeb od ledna příštího roku není jedinou změnou, kterou nově schválený zákon přinese. Daňový balíček spojený s EET 2.0 obnovuje školkovné a studentskou slevu na dani, snižuje DPH u nealkoholických nápojů podávaných v gastronomii, osvobozuje část spropitného zaměstnanců od daní a odvodů a vrací daňové zvýhodnění tichého vína poskytovaného jako firemní dar. Nová pravidla začnou platit od 1. ledna 2027.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy