Mastercard

Ilustrační fotografie

Mastercard končí s magnetickými proužky na platebních kartách

Finance

Mastercard chce jako první karetní společnost od roku 2024 začít upouštět od magnetického proužku na platebních kartách, v roce 2029 jej nebudou mít již žádné nově vydané kreditní ani debetní karty společnosti. Odklon od magnetického proužku je reakcí jak na měnící se návyky spotřebitelů, tak i na pokrok ve vývoji nejmodernějších technologií a s tím spojený klesající počet transakcí, které jsou s jeho pomocí autorizovány. Nástup změn ve způsobu placení a zpracování platebních transakcí výrazně urychlila probíhající pandemie koronaviru. Spotřebitelé jsou v současné situaci také ochotnější experimentovat s novými platebními metodami.

Ilustrační fotografie

Češi jsou evropskými premianty v bezkontaktním placení

Finance

Češi patří mezi evropské premianty v placení bezkontaktními kartami. Zatímco v Evropě používá bezkontaktní placení 90 procent obyvatel, v ČR to je 96 procent. Vyplývá to z dat, které dnes zveřejnila společnost Mastercard na tiskové konferenci při příležitosti desátého výročí bezkontaktního placení v Česku.

Ilustrační fotografie

Visa a Mastercard přehodnocují podporu kryptoměny Facebooku

Finance

Společnosti Visa a Mastercard a další finanční partneři, kteří dříve uvedli, že pomohou vytvořit a udržet platební systém pro kryptoměnu sociální sítě Facebook s názvem libra, přehodnocují své zapojení do projektu po negativních vyjádřeních vlád v USA a Evropě. Informuje o tom list The Wall Street Journal s odvoláním na informované zdroje. Obávají se totiž, že se dostanou pod drobnohled regulačních úřadů.

Aktuálně se děje

22. září 2026 17:07

EET se vrací, s ní i školkovné a studentská sleva. Restaurace čeká nižší DPH

Návrat elektronické evidence tržeb od ledna příštího roku není jedinou změnou, kterou nově schválený zákon přinese. Daňový balíček spojený s EET 2.0 obnovuje školkovné a studentskou slevu na dani, snižuje DPH u nealkoholických nápojů podávaných v gastronomii, osvobozuje část spropitného zaměstnanců od daní a odvodů a vrací daňové zvýhodnění tichého vína poskytovaného jako firemní dar. Nová pravidla začnou platit od 1. ledna 2027.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy