Žena se místo do svého účtu přihlásila na cizí. Jak je to možné?

Je to problém banky nebo jen souhra několika náhod, které banka nemohla ovlivnit? Jedna z klientek Air Bank se totiž chtěla přihlásit na svůj účet, místo toho se ale dostala na účet někoho úplně jiného! Jak je to vůbec možné?

Ilustrační fotografie
reklama

Karolína se chtěla přes internetové bankovnictví přihlásit ke svému účtu, zadala login a své heslo. Najednou se však dostala k úplně jinému účtu, než byl ten její! Odhlásila se a zkusila to znovu. A opět se přihlásila k účtu Hany Š.

"Šlo o velmi kuriózní případ, kdy dvě klientky, které se podle všeho navzájem vůbec neznaly, používaly velmi podobné přihlašovací údaje a jedna z nich omylem zadala údaje té druhé. Druhá totiž navíc používala jedno a to samé spojení pro login i heslo. Týkalo se to jen vstupu do internetového bankovnictví, k žádnému pohybu peněz nedošlo a ani nemohlo," vysvětluje mluvčí Air Bank Vladimír Komjati.

Mluvčí Air Bank zároveň ale dodává, že to byla souhra náhod, kterou nemohla banka nijak ovlivnit. "Uživatelské jméno si mohou klienti zvolit podle sebe, musí však být vždy delší než osm znaků a nikdy nemůže být úplně stejné jako uživatelského jméno jiného klienta," uvedl Komjati. Jenže jedna z klientek si zvolila stejné heslo jako měla svůj login.

Podle banky k žádné škodě nedošlo, protože k odeslání platby či jiným transakcím je třeba zadat ještě autorizační kód, který přijde na mobil. 

Banka už oběma klientkám změnila hesla a doporučila jim změnit si i přihlašovací jméno. "Přímo s oběma klientkami, kterých se případ týkal, jsme změnili jejich hesla a doporučili jim i změnu uživatelského jména. Také jsme jim připomněli možnost nastavit si i pro přihlášení k účtu ověření přes SMS," přiblížil Komjati.

Mluvčí Air Bank zároveň připomněl lidem, aby při vytváření hesel například k internetovému bankovnictví byli opatrní. "Případ nebyl způsoben žádnou chybou v našem zabezpečení. Nicméně ho chceme využít především k dalšímu připomenutí, aby lidé dodržovali všechny bezpečnostní zásady, používali co nejsložitější hesla a pravidelně je obměňovali. Také jsme se do budoucna rozhodli technicky znemožnit, aby jakýkoliv klient používal pro uživatelské jméno i heslo jedno a to samé spojení, jak tomu v tomto případě bylo," uzavřel Komjati.

Témata: banky | Air Bank

Doporučujeme

Související:

Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky