Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Tisíce prvňáků a druháků se na jihu Čech vrátily do škol

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Tisíce žáků prvních a druhých tříd dnes zamířily v Jihočeském kraji do škol. Po více než měsíci se jim obnovila kontaktní výuka. Učitelé i ředitelé podle vyjádření pro ČTK vítají, že se alespoň částečně vrací standardní režim.

Přibližně dvě stovky žáků dnes nastoupilo například do jedné z největších základních škol v kraji Bezdrevská v Českých Budějovicích. "Pečlivě dohlížíme na to, aby děti zůstávaly rozděleny do menších kolektivů i mimo výuku. Znamená to, že hlídáme, aby se žáci z různých tříd nepotkávali v šatně, na chodbě nebo v jídelně," řekl ČTK ředitel školy Bezdrevská Pravoslav Němeček.

"Těšili jsme se, až zase začneme s klasickou výukou. I když jsme měli hodně hodin on-line, tak ten kontakt mezi učiteli a dětmi ve škole je velmi důležitý," řekl ředitel malotřídní školy v Neznašově na Českobudějovicku Jaroslav Tůma.

Na jihu Čech nastoupilo letos v září pouze do prvních tříd přibližně 6000 žáků. Kraj ode dneška obnovil řadu autobusových spojů, které omezil ve chvíli, kdy se školy zavřely.

Ale například v Českých Budějovicích zatím zůstává městská hromadná doprava v prázdninovém režimu. "Většina žáků prvního stupně se do škol dopravuje s rodiči většinou auty či chodí pěšky a na kapacitní zátěž veřejné dopravy to má minimální dopad. Pokud bychom zaznamenali u některých linek větší obsazenost či zvýšený zájem cestujících, můžeme vybrané spoje posílit. O skončení provozu v prázdninovém režimu může pak podle aktuální situace rozhodnout krizový štáb města," uvedl náměstek českobudějovického primátora Viktor Lavička (ANO).

Témata:  školství

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy