Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Ryanair zruší 3 500 míst, pokud se nedohodne na snížení mezd

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: ryanair.com

Irský nízkonákladový letecký přepravce Ryanair hodlá zrušit asi 3500 pracovních míst, pokud se nedohodne se zaměstnanci na snížení mezd. Oznámil to dnes šéf podniku Michael O'Leary. Ryanair podle svých internetových stránek zaměstnává přes 19.000 lidí. Odvětví letecké přepravy nyní po celém světě čelí negativním dopadům koronavirové krize. Podle O'Learyho by se mohlo potýkat s problémy ještě jeden či dva roky.

Snížení mezd by mělo u nejlépe placených kapitánů činit 20 procent, zatímco u nejhůře placeného palubního personálu pouze pět procent. "Domnívám se, že pokud dokážeme toto snížení mezd dojednat, budeme moci zabránit většině, ačkoli ne všem ztrátám pracovních míst," uvedl O'Leary, kterého cituje agentura Reuters. Upozornil, že on sám si snižuje mzdu o 50 procent.

Ryanair předpokládá, že v červenci přepraví více než 4,5 milionu lidí. To sice představuje meziroční pokles téměř o 70 procent, ale zároveň vysoký nárůst proti dubnu a květnu, kdy aerolinky přepravily pouze 110.000 cestujících. Údaje o červnovém počtu cestujících by firma měla zveřejnit v nejbližších dnech, píše Reuters.

Ryanair je největším nízkonákladovým leteckým přepravcem v Evropě a v roce 2016 otevřel základnu také na pražském letišti. Pražská pobočka má zhruba 80 pracovníků, koncem letošního května založili čeští zaměstnanci Ryanairu odbory. Ryanair byl před koronavirovou krizí po Smartwings druhým největším dopravcem působícím v Česku.

Témata:  RyanAir

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy