Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Klecový chov slepic nemá v moderním zemědělství co dělat

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Na základě iniciativy Jana Pošváře, pirátského poslance a člena sněmovního Zemědělského výboru, se dnes v prostorách Poslanecké sněmovně konal seminář o klecových chovech hospodářských zvířat pod záštitou Zemědělského výboru.

Diskutovalo se o zkušenostech s klecovým chovem a jeho alternativách, o ekonomice jednotlivých chovů a o zahraničních zkušenostech. V několika tematických blocích vystoupili jako řečníci zástupci ochránců zvířat, Státní veterinární správy ČR, Agrární komory ČR ale i zástupci akademické obce.

„Česká republika, podobně jako Francie, Itálie a Polsko, chová většinu slepic a téměř všechna prasata a králíky v klecích. Z dnešní diskuse vytanulo, že klecový chov slepic v České republice, již nemá své místo. Na rozdíl od ostatních druhů zvířat u nosnic už existují zavedené a osvědčené alternativní systémy, které byly dnes představeny. Věřím, že je důležité se zabývat životními podmínkami všech zvířat. Není obhajitelné držet slepice narvané v drátěných klecích, když existují alternativy,“ řekl poslanec Pošvář.

Pořádání semináře bylo reakcí na všeobecnou občanskou poptávku v České republice. Na ni zareagovaly také některé obchodní řetězce, které se zavázaly, že do roku 2025 zcela přestanou klecová vejce prodávat. 

Témata:  slepice zemědělství

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 12:35

22. dubna 2024 20:08

16. dubna 2024 17:29

Bezpečnostní problémy společnosti Boeing přetrvávají. Akcie od začátku roku ztratily třetinu své hodnoty

Společnost Boeing (BA), největší světový výrobce letecké techniky, je opět pod drobnohledem veřejnosti kvůli nedávnému incidentu, kdy se za letu oddělil kryt motoru, což vedlo k nouzovému přistání. Tento incident se přidává k řadě bezpečnostních problémů, kterým společnost čelí, včetně lednového incidentu s oddělením dveří, k němuž došlo jen několik dní před vypršením dohody s ministerstvem spravedlnosti. Pokud úřady zjistí porušení dohody, může Boeing čelit znovuotevření smrtelných případů z let 2018 a 2019.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy