Letošním absolutním vítězem ankety ShopRoku se stal největší středoevropský hráč na trhu s parfémy a kosmetikou Notino. Anketa ShopRoku, která proběhla již poosmé, oceňuje na základě hodnocení a recenzí od zákazníků a uživatelů nejkvalitnější a nejspolehlivější české e-shopy.
„Je to pro nás obrovská čest a známka toho, že jdeme správným směrem, že nám funguje komunikace se zákazníky i služby před a po nákupu,“ říká Michal Zámec, zakladatel a ředitel Notino. „Naším novým cílem bude toto prestižní ocenění v příštím roce obhájit. Máme skvěle nakročeno.“
Čím si vítězství v anketě ShopRoku vysvětlujete? Vnímáte nějaký specifický důvod?
Neřekl bych, že vítězství způsobil jeden určitý aspekt našeho vztahu se zákazníky. Spíše se jedná o komplexní výsledek práce celé společnosti a všech jejích zaměstnanců, kteří se na pozitivním vnímání Notino svou prací každý den podílejí a aktivně ho vytvářejí. Tímto jim chci mnohokrát poděkovat za skvěle odváděnou práci. Ocenění patří hlavně jim.
Taktéž musím velmi poděkovat i našim zákazníkům za mnoho pozitivních reakcí a hodnocení, které nám vynesly toto ocenění. Mohu slíbit, že hodláme být ještě lepší a rozhodně neplánujeme usnout na vavřínech.
Plánujete po vítězství v anketě nějaké konkrétní kroky směrem k zákazníkům, jak se jim za toto ocenění odvděčíte?
Konkrétní navazující kroky nebo kampaň jsme neplánovali. Hodláme si však nadále držet náš vysoký standard v přístupu k současným zákazníkům a těm potenciálním chceme i prostřednictvím ocenění ShopRoku prezentovat Notino jako obchod se spolehlivým servisem, kvalitními produkty a širokým sortimentem kosmetiky. V nejbližší době také rozšíříme náš marketingový tým o zkušeného experta, který nám pomůže s dalším rozvojem značky i komunikace.
Na konci minulého roku jste provedli rebranding. Parfums.cz jste přejmenovali na Notino. Jak zatím rebranding s odstupem několika měsíců hodnotíte?
Ve většině případů jsme na rebranding, ať už od odborníků, široké veřejnosti, či zákazníků, zaznamenali pozitivní ohlasy. Získali jsme stříbrnou příčku v prestižní anketě Křišťálová lupa.
Důležitější ale je, že rebranding funguje směrem k zákazníkům. Uskutečnili jsme ho hlavně z praktických důvodů, stáváme se globálním hráčem, který bude mít jednotnou strategii a komunikaci napříč trhy třech kontinentů. Podle výsledků za několik prvních měsíců jsme rozhodně spokojeni.