Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Řetězec Makro dostal pokutu 83 milionů od ÚOHS za zneužití tržní síly

Makro
Makro
Foto: Facebook

Obchodní řetězec Makro Cash & Carry dostal od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) pokutu 83,1 milionu korun za porušení zákona o významné tržní síle. Rozhodnutí není pravomocné a lze proti němu podat rozklad, informoval ÚOHS v tiskové zprávě.

Podle ÚOHS zneužíval své síly při jednání s dodavateli. Úřad současně potrestal firmu Metro International AG pokutou 316.000 korun. Obě společnosti jako nákupní aliance porušily zákon při prodeji zemědělských a potravinářských produktů.

"Společnosti sjednávaly se svými dodavateli smluvní podmínky, které vytvářely výraznou nerovnováhu v právech a povinnostech dodavatelů jakožto slabší smluvní strany. Dodavatelé společnosti Makro se nacházeli ve výrazné informační asymetrii, v jejímž důsledku byli nuceni uzavřít smlouvu o poskytování účetních služeb se společností Metro," uvedl úřad s tím, že toto chování se datovalo od října 2016 do února 2020. ÚOHS zjistil takové chování vůči pěti stovkám dodavatelů.

Témata:  Makro ÚOHS pokuty

Související

Aktuálně se děje

28. srpna 2025 11:51

Chat Control EU: nový zákon může ohrozit soukromí občanů i americké firmy

Dánsko, momentálně předsedající Radě Evropské unie, chce do konce roku na úrovni EU prosadit takzvaný Chat Control čili „šmírovací zákon“. Má zamezit sdílení dětské pornografie, ve skutečnosti by ale hlavně mohl závažně a přelomově připravit občany EU o soukromí. Zavedl by totiž automatické skenování chatů a e-mailů. Vlastně by tak prolamoval listovní tajemství, jedno za základních práv a svobod přiznaných České republice Listinou základních práv a svobod. 

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy

Google, ilustrační fotografie

Komentář

Akcie Google trhají rekordy: soud potvrdil, že Chrome a Android zůstávají v rukou firmy

V roce 2023 započal ostře sledovaný soudní spor mezi Googlem a americkým ministerstvem spravedlnosti (DOJ), které požadovalo bezprecedentní opatření. Ve hře byl dokonce nucený prodej vlajkového prohlížeče Chrome, který je nenahraditelným pilířem online ekosystému. Pro Alphabet by to znamenalo zásah do obchodního modelu a reálné ohrožení dominantního postavení. Během 2. zářijového dne však přišel moment, který mnozí na Wall Street označují za přelomový.