Zavedení evropské digitální daně se znovu odkládá

Zavedení evropské digitální daně se zatím odkládá. Společný francouzsko-německý návrh nenalezl na dnešním jednání ministrů financí členských zemí Evropské unie (EU) mezi ostatními členskými státy podporu.

Ilustrační foto
reklama

"Mám vážné pochybnosti," řekl finský ministr Petteri Orpo. Otázky vznáší Dánsko a Estonsko. Podle španělské ministryně Nadii Calviñové je kompromisní návrh, na němž se v noci dohodlo Německo a Francie, rovnou nedostatečný.

Návrh Evropské komise, která s ním přišla v březnu, má umožnit lepší zdanění velkých internetových firem. Počítá s nepřímou daní na příjmy z některých digitálních aktivit firem s celkovým minimálním ročním celosvětovým příjmem 750 milionů eur (19,4 miliardy Kč) a příjmy v EU ve výši 50 milionů eur (1,3 miliardy Kč). Podle diplomatů by se věc mohla týkat asi 180 společností, včetně gigantů jako je Google či Facebook.

Spory se nyní vedou o to, zda zohlednit pouze příjmy z reklamy na internetu, nebo i prodej uživatelských údajů, napsala agentura DPA. Vzdor přichází například i z Irska, kde má Facebook své evropské sídlo. To spolu s Maďarskem, Litvou, Lucemburskem a také Českou republikou prosazuje spíše globální řešení na úrovni Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD), připomněla agentura APA.

Tradiční podniky platí podstatně vyšší daně než internetové firmy. Posledně jmenované totiž často nemají v Evropě žádné sídlo a nemohou být tedy na kontinentu daněny, nebo podnikají v evropských zemích s výhodnými daňovými režimy.

Související:

reklama
Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky